کد خبر: ۲۲۱۳۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۵

بایدن با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه

بایدن با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه

رئیس جمهور آمریکا با اعلام بیش از ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه، گفت: اوکراین برای مقابله با حملات بی امان روسیه با تسلیحات و مهمات ایران و کره شمالی به کمک های نظامی بیشتر آمریکا نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جو بایدن در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرد: پوتین معتقد بود به راحتی می تواند اراده را تضعیف کند و عزم مردم آزاد را بشکند. فکر می کرد می تواند پایه های امنیت اروپا و فراتر از آن را متزلزل کند اما پس از گذشت دو سال به وضوح مشخص است اشتباه محاسباتی بدی کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین و مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان، اعمال خواهد شد. از سوی دیگر اوکراین برای مقابله با حملات بی امان روسیه با تسلیحات و مهمات ایران و کره شمالی به کمک های نظامی بیشتر آمریکا نیاز دارد.

بایدن افزود: این تحریم‌ها شامل افراد مرتبط با حبس ناوالنی، بخش مالی، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه، شبکه‌های تدارکات و فرار از تحریم در قاره‌های مختلف را هدف قرار خواهند داد و تضمین خواهند کرد پوتین بهای سنگین تری برای تجاوزات و سرکوب می پردازد.

براساس این گزارش، قرار است محدودیت‌هایی برای حدود ۱۰۰ شرکت و شخص از جمله ۱۰ شرکت و فرد موثر در ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه اعمال شود.

اتحادیه اروپا هم برای محدود کردن دسترسی روسیه به فناوری‌های نظامی به طور جداگانه تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کرد که شامل حدود ۲۰۰ شرکت و فرد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ