کد خبر: ۲۲۱۳۴۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۶

افزایش ۸۷ درصدی حضور گردشگران ایرانی از ترکیه با ۲۱۱ هزار نفر
طی ماه ژانویه رخ داد:

افزایش ۸۷ درصدی حضور گردشگران ایرانی از ترکیه با ۲۱۱ هزار نفر

آمار حضور گردشگران ایرانی از ترکیه طی ماه ژانویه با رشد چشمگیر ۸۷ درصدی به ۲۱۱ هزار نفر رسید تا بعد از روس ها، دومین گروه بازدیدکننده از این کشور همسایه باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه با اشاره به بازدید بیش از دو میلیون گردشگر در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ و رشد ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعلام کرد: همانند گذشته روس‌ها با حدود ۲۳۱ هزار شهروند، بزرگترین گروه مسافران خارجی را تشکیل می‌دهند. ایرانی ها نیز با ۲۱۱ هزار بازدیدکننده، رتبه دوم را دارند که نشان‌ از افزایش چشمگیر ۸۷ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

بر اساس این گزارش تعداد مسافران بلغارستانی در ماه ژانویه هم ۳ درصد کاهش یافت و ورود گردشگران آلمانی با ۲ درصد افزایش به حدود ۱۴۳ هزار نفر رسید.

استانبول در ماه گذشته ۱.۲ میلیون بازدیدکننده را جذب کرد که ۵۷ درصد از کل گردشگران را در برمی‌گیرد. آنتالیا یکی دیگر از نقاط مهم سواحل مدیترانه، میزبان ۱۷۸ هزار گردشگر خارجی بود.

ترکیه سال گذشته پذیرای ۴۹.۲ میلیون گردشگر خارجی بود که ۱۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، حدود ۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ از این کشور دیدن کردند.

درآمد گردشگری ترکیه در سال گذشته میلادی به ۵۴.۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت. ترکیه قصد دارد در سال جدید میلادی ۶۰ میلیون بازدیدکننده جذب و ۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ