کد خبر: ۲۲۱۳۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۸

تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه

تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه

مقام وزارت صنعت برخلاف اعلام بانک مرکزی از تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های خودروساز برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مقام وزارت صنعت از تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های خودروساز برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد و به تسنیم، اعلام کرد: شرکت بهمن موتور نیز از این قاعده مستثنا نیست.

با توجه به عدم ایفای تعهدات شرکت بهمن موتور در زمستان، 4 محصول شرکت مدیران خودرو و 3 محصول شرکت کرمان موتور که اغلب دارای ویژگی های معادل و یا حتی برتر از خودروهای ثبت نامی شرکت بهمن موتور است، برای جایگزینی انتخاب مشتریان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قرار داده شده است.

با توجه به تجربیات تلخ سال‌های پیش در عدم امکان ثبت نام شفاف و عادلانه متقاضیان و عدم توانمندی خودروسازان در ایفای تعهدات به مشتریان، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌ عنوان محلی قابل اعتماد و اتکا برای نوبت دهی متقاضیان خودروهای داخلی و وارداتی طراحی شد که با استقبال قابل توجه مردم همراه بود.

همچنین طبق دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری مصوب شورای رقابت به منظور شناسایی مصرف کنندگان واقعی و تسهیل دسترسی به بازار، تمام عرضه کنندگان خودرو موظفند طرح‌های فروش و پیش فروش را در سامانه ارائه و در زمان انعقاد قرارداد فروش به مشتریان، اطلاعات مربوط به خودرو و خریدار را در سامانه یکپارچه ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی چهارم اسفند با درخواست تخصیص خط اعتباری 5 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات به سایپا مخالفت کرده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ