کد خبر: ۲۲۱۳۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۸

صندوق توسعه به شستای دوم تبدیل نخواهد شد/ امیدوار به نظر مثبت مجمع
رییس صندوق:

صندوق توسعه به شستای دوم تبدیل نخواهد شد/ امیدوار به نظر مثبت مجمع

رییس صندوق توسعه ملی با ابراز امیدواری به نظر مثبت مجمع برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی، گفت: الگوی صندوق، بنگاهداری و شستا شدن نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی غضنفری در خصوص سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بخش بالادستی نفت به ایلنا، گفت: تا پایان سال چند قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه میادین مشترک منعقد و جزییات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: ورود صندوق به حوزه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی از سوی مجمع تشخیص مصلحت در حال بحث و بررسی است و مخالفتی اعلام نشده و امید می رود نظر مجمع هم مثبت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ورود به میدان آرش جهت استخراج نیز در حال بررسی است. پیش بینی شده میزان سرمایه‌گذاری ۵ ساله حدود ٣۵ میلیارد دلار باشد البته این اعداد نهایی نیستند. مخالفان معتقدند صندوق توسعه با این ورود، بنگاهدار و به شستای دیگر تبدیل خواهد شد اما الگوی صندوق شستا شدن نیست و نهاد مالی می‌ماند.

غضنفری با بیان اینکه تاسیس شرکت جدید برای پروژه‌های نفتی تنها برای اقدامات مالی خواهد بود و در قالب تامین سرمایه فعال می‌شود، گفت: اقدامات پیمانکاری و حفاری برای چاه‌های نفتی در دستور کار صندوق نیست بلکه تامین مالی پروژه‌ها در قالب شراکت دنبال می شود و استفاده از سود پروژه‌ها هم توافقی خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ