کد خبر: ۲۲۱۴۳۹
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۹

دولت با کاهش عوارض صادراتی صنایع بورسی موافقت کرد/ اعمال از ابتدای سال

دولت با کاهش عوارض صادراتی صنایع بورسی موافقت کرد/ اعمال از ابتدای سال

سخنگوی دولت از تصویب کاهش نرخ عوارض صادرات کالا‌های خام و نیمه خام در هیات دولت و ابلاغ به گمرک خبر داد که از ابتدای سال اعمال می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب کاهش نرخ عوارض صادرات کالا‌های خام و نیمه خام در هیات دولت و ابلاغ به گمرک خبر داد و گفت: اصلاح کاهش عوارض از ابتدای سال اعمال می شود.

وی افزود: نرخ تورم تولیدکننده به ۲۸ درصد کاهش یافت که باز هم شیب کاهشی را حفظ کرده است. تورم نقطه به نقطه ماهانه ۱.۲ درصد بود که امیدآفرین است.

براساس این گزارش، حدود ده روز قبل جلسه مهمی بین محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و عباس علی آبادی وزیر صنعت درباره عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام برگزار و نتیجه حاصله در جلسه هیات دولت مطرح شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه، موافق عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام بوده اما وزیر صنعت مخالف این عوارض بود.

نرخ عوارض صادراتی کنسانتره سنگ آهن ۵ درصد، گندله یک درصد، آهن اسفنجی ۱۲ درصد و شمش و اسلب فولادی یک درصد تعیین شده است. در مصوبه فعلی هیات دولت، عوارض صادراتی کنسانتره و گندله سنگ آهن ۲۰ درصد، آهن اسفنجی ۱۵ درصد و شمش و اسلب فولادی ۲ درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ