کد خبر: ۲۲۱۵۵۰
۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

دو شرط مهم برای استعلام های صنفی و تخصصی: حداکثر ۳۰ روز و بدون قید و شرط
در مصوبه جدید هیات وزیران تعیین شد:

دو شرط مهم برای استعلام های صنفی و تخصصی: حداکثر ۳۰ روز و بدون قید و شرط

طبق مصوبه جدید هیات وزیران، دستگاه های استعلام شونده باید در ۱۵ روز کاری و حداکثر تا یک ماه اقدام به اعلام نظر قطعی، بدون قید و شرط و مستند به دلایل کنند در غیر این صورت به منزله تایید خواهد بود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصوبه هیات وزیران درباره تعیین مهلت برای استعلام ها از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه ها از جمله مجلس، مجمع تشخیص مصلحت، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی، همه وزارتخانه ها و سازمان ها و ادارات دولتی و... ابلاغ شد تا شاید یکی از معضلات مهم صنایع بورسی و شرکت ها برطرف شود.

طبق مصوبه دوم اسفند هیات وزیران و با اصلاح تبصره یک ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی، مقرر شده همه دستگاه های استعلام شونده باید ظرف ۱۵ روز کاری از زمان صدور استعلام ، اعلام نظر قطعی کنند. در مواردی که دستگاه استعلام شونده برای اظهار نظر نیازمند زمان بیشتری است می تواند حداکثر برای دو هفته با ذکر دلایل موجه از کارگروه، تقاضای تمدید کند.

پاسخ استعلام ها هم باید بدون ابهام و هر گونه قید و شرط و مستند به دلایل قانونی باشند. عدم پاسخ در مهلت مقرر هم به منزله تایید است.

براساس این گزارش در این میان برخی کارشناسان در مورد این نکته که آیا استعلام های حراست و تاییدهای نهادهای نظارتی هم مشمول این قانون خواهد بود یا خیر، ابهام و سئوال دارند!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ