کد خبر: ۲۲۱۵۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

پایان سلبی‌ترین انتخابات تاریخ برای اصولگرایان و مقایسه قالیباف با هاشمی

پایان سلبی‌ترین انتخابات تاریخ برای اصولگرایان و مقایسه قالیباف با هاشمی

یک رسانه با اعلام پایان سلبی‌ترین انتخابات تاریخ برای اصولگرایان ، مقایسه ای بین قالیباف و هاشمی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه فرهیختگان با طرح مطلبی با عنوان سه مسیر پیش روی قالیباف، اعلام کرد: اصولگرایان، سلبی‌ترین انتخابات تاریخ را پشت‌ سر گذاشتند و غیر از رای اعتراضی و سلبی به عدم مشارکت، قالیباف می‌داند بخشی از فضای سیاسی بدنه اصولگرایی در انتخابات نه به وی است. پس عجیب نیست که برای سر و شکل دادن به وضع مجلس آتی اول مسیر قالیباف مشخص شود.

بر اساس این گزارش، قالیباف به چند دلیل هاشمی ۷۸ نیست. اول اینکه وضعیت وی هم در کمیت و هم در کیفیت با هاشمی فرق دارد. غیر از آنکه قالیباف فعلا نفر چهارم تهران بوده و هاشمی را چند بار بین رتبه‌ ۴۰ تا ۲۰ گرداندند. هاشمی در موقعیتی به‌ شکل تحقیرآمیز به مجلس رفت که دولت مستقر در اوج شرایط گفتمانی قرار داشت و اساسا در نه به وی شکل گرفته بود. دو نکته‌ای که درباره قالیباف صدق نمی‌کند.
 
نکته بعدی این است که وضع ائتلاف قالیباف در کلیت انتخابات احتمالا با هاشمی فرق می‌کند. هنوز آرای قطعی انتخابات مجلس دوازدهم مشخص نیست و احتمالا در برخی حوزه‌های مهم به دور دوم خواهد رفت اما به‌نظر می‌رسد کلیت مجلس به‌لحاظ مزاج سیاسی تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای با مجلس قبل ندارد. به‌ عبارتی تغییر گفتمان در مجلس رخ نداده و تنها رقابت درونی اصولگرایان کمی جابه‌جا شده که از جایی به بعد استفاده از این فضا به توانایی سیاسی فرد برمی‌گردد.
نکته‌ مهم‌تر این است که قالیباف مزیت‌های سیاسی هاشمی را هم ندارد و اساسا از نظر توانایی‌ها قابل‌مقایسه با هم نیستند که قالیباف فکر کند می‌تواند با انصراف و عزلت، بازسازی شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ