کد خبر: ۲۲۱۶۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

انطباق استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک با ترند جهانی

انطباق استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک با ترند جهانی

قائم‌مقام همراه اول با اشاره به جایگاه هوش مصنوعی در نظام سلامت الکترونیک به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع عصر چهارشنبه 16 اسفند پس از دو روز فعالیت در مرکز همایش های بین المللی بکار پایان داد.

همزمان با روز پایانی این رویداد، پنل تخصصی برنامه سلامت خانواده و نظام سلامت الکترونیک با حضور مسئولان اجرایی وزارت بهداشت، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و فعالان نظام سلامت با مدیریت حمیدرضا جمشیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بهشتی برگزار شد و حمید بهروزی قائم مقام همراه اول نیز طی ارائه ای تخصصی از ظرفیت های هوش مصنوعی در نظام سلامت و اقدامات همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت گفت.

سخنرانی حمید بهروزی قائم مقام همراه اول با محوریت قدرت هوش مصنوعی در نظام سلامت الکترونیک انجام شد و در ابتدا ضمن تشریح ساختار هوش مصنوعی گفت: ارزش بازار هوش مصنوعی سلامت 11 میلیارد دلار در سال 2023 برآورد شد که پیش بینی می شود تا 2030 به 190 میلیارد دلار برسد. انتظار می رود نرخ رشد ترکیبی سالانه مهارت های هوش مصنوعی در حوزه سلامت به 37.5 درصد برسد. همچنین براساس تحلیل های دانشگاه هاروارد در حوزه سلامت عمومی، استفاده از هوش مصنوعی در نظام سلامت می تواند تا 50 درصد از خطای تشخیص های پزشکی بکاهد.

وی افزود: ارتقای دقت در تشخیص های پزشکی از جمله کاربردهای این فناوری است که به عنوان دستیار پزشک عمل می کند و با جمع آوری داده های بیماران، قابلیت تشخیص با دقت بالا را فراهم می آورد. اگر گجت های هوشمند به سبک زندگی مردم اضافه شود، می تواند بیش از پیش به کاهش ریسک های سلامت کمک کند. علاوه بر این با توجه به هزینه های بسیار بالای حوزه هوش مصنوعی در زمینه های جمع آوری و تحلیل داده ها، بهترین گزینه ها برای ارائه خدمات اپراتوری، اپراتورهای تلفن همراه هستند که بیشترین میزان اطلاعات با بالاترین میزان امنیت را از مشترکان در اختیار دارند.

بهروزی ادامه داد: در پروژه سلامت الکترونیک انطباق با استراتژی و ترندهای جهانی دنبال می شود. همراه اول به عنوان دارنده نخستین دارنده پروانه اپراتوری سلامت به تأمین زیرساخت مراکز داده، سخت افزارهای مورد نیاز، پردازشگرهای هوشمند، ایجاد شبکه امن ارتباطی، توسعه پلتفرم جامع و یکپارچه سلامت، توسعه برنامه های کاربردی، ارائه راهکارهای احراز هویت و امنیت در تمامی لایه ها، ارائه خدمات نوین حوزه سلامت، سرمایه گذاری و حمایت از شرکت های نوپا و استارت آپ های حوزه سلامت پرداخته است.

حمیدرضا جمشیدی مدیر این پنل تخصصی نیز ضمن ابراز خشنودی از همکاری وزارت بهداشت و همراه اول که امید می رود در میدان عمل،گشایش های جدی در حوزه نظام سلامت مشاهده شود، گفت: همراه اول اتوبان بزرگی را در حوزه دیجیتال توسعه داده که صدها استارت آپ می توانند از این ظرفیت برای ارتقای نظام سلامت جامعه بهره برداری کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ