کد خبر: ۲۲۱۶۶۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

رئیس قطعه‌ سازی عظام بازداشت شد: جزییات رسمی از دو پرونده
به عنوان مجرم اقتصادی:

رئیس قطعه‌ سازی عظام بازداشت شد: جزییات رسمی از دو پرونده

رئیس گروه قطعه سازی خودرو عظام به عنوان مجرم اقتصادی ، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس ایروانی رئیس گروه قطعه سازی خودرو عظام و مجرم اقتصادی توسط وزارت اطلاعات دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

بر اساس این گزارش، محل اختفای این مجرم اقتصادی که به رغم صدور حکم نهایی دادگاه و ابلاغ آن نسبت به حکم تمکین نکرده بود، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و پس از دستگیری به مرجع قضایی تحویل داده شد. وی باید بهمن ماه گذشته خود را به مرجع قضایی معرفی می کرد اما با سرپیچی از معرفی و پنهان شدن، قصد داشت با تهدید مسئولین، مانع از اجرای حکم زندان شود.

در این میان قوه‌ قضائیه اعلام کرد: در پرونده اول گروه عظام، عباس ایروانی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از ۶۶۴ میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است.

در پرونده دوم گروه عظام، عباس ایروانی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی مجموعا به میزان بیش از ۱.۴میلیارد درهم امارات، ۴۸ میلیون دلار آمریکا، ۱۳ میلیون یورو، ۲۶۰ میلیارد تومان با توجه به عدم جبران ضرر و زیان و آثار زیان‌بار جرایم ارتکابی به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ