کد خبر: ۲۲۱۶۹۲
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

افزایش سهم مدیریتی دولت از خودروسازان و هزینه گزاف ایران خودرو
نماینده مجلس مطرح کرد:

افزایش سهم مدیریتی دولت از خودروسازان و هزینه گزاف ایران خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش سهم مدیریتی دولت از خودروسازان، گفت: سرمایه هزینه شده ایران‌ خودرو را بزرگترین خودروسازان دنیا هم ندارند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر درخشان در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو به شفقنا، گفت: واردات خودرو آنچنان که مورد انتظار بود انجام نشد. آمار تلفات حوادث رانندگی نیز فاجعه بزرگی است. جنگ های بی سابقه، سالانه ۲۰ هزار کشته هم ندارد اما آمار تلفات حوادث رانندگی حدود ۲۰ هزار فوتی و ۲۵۰ هزار نفر مصدوم، قطع نخاعی و معلول دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوتی، نتیجه خودروهای بی کیفیت دو خودرو ساز داخلی است که انتظار می رود یا کیفیت خودروها را افزایش دهند و یا اجازه دهند واردات انجام شود اما مصوبه مجلس برای واردات خودرو هنوز عملیاتی نشده است. دولت کمبود ارز و شرایط نا مناسب واردات را بهانه می کند اما از سوی دیگر ۶۰ میلیارد دلار کالا وارد می کند پس ۲ میلیارد دلار هم می تواند به واردات خودرو اختصاص دهند.

درخشان ادامه داد: کیفیت خودرو در حالی نیازمند علم و فناوری بوده که ایران‌ خودرو یکی از ثروتمندترین خودروسازان دنیا است و سرمایه ای که هزینه می کند، بزرگترین خودروسازان دنیا هم ندارند. دولت فقط باید بر خودروسازان نظارت داشته باشد اما انتخاب مدیر و هیات مدیره همچنان بر عهده دولت است که نقص بزرگی بوده و به ظاهر اعلام می کنند سهم دولت از خودروسازان کم شده اما چندین برابر در حال نقش آفرینی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ