کد خبر: ۲۲۱۷۴۲
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

ادعای عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایران از یکی از بزرگترین قراردادهای نفتی
وزیر نفت اعلام کرد:

ادعای عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایران از یکی از بزرگترین قراردادهای نفتی

وزیر نفت مدعی عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری از یکی از بزرگترین قراردادهای نفتی و مربوط به میدان مشترک پارس جنوبی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در مراسم امضای قراردادهای اجرای طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی، اعلام کرد: این قرارداد با ۴ شرکت ایرانی پترو پارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مپنا امضا شد. میزان سرمایه‌گذاری در این طرح، ۲۰ میلیارد دلار بوده که ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی به تولید اضافه می‌کند.

وی افزود: تولید گاز از پارس جنوبی به صورت میانگین برابر با ۷۰۷ میلیون متر مکعب است که قبل از افت فشار در مخازن، ظرفیت برداشت تا ۹۰ TCF افزایش یافت و عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایجاد خواهد شد. در سال جاری ذخیره سوخت و گاز به یک میلیارد لیتر و ۳ میلیارد متر مکعب افزایش داده شد.

اوجی ادامه داد: با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها به مقاصدی که اراده شود، صادرات نفت صورت می گیرد. در ۴ خط شبکه سراسری گاز اقدام خرابکارانه انجام دادند اما با اقدام جهادی این مشکلات رفع شد.

بر اساس این گزارش در طرح فشار افزایی، منطقه خلیج‌فارس به ۷ هاب تقسیم می‌شود و هر هاب دارای ۴ سکو و مجموعا ۲۸ سکو است. از این تعداد ۱۴ سکو مختص فشار افزایی است که ۴ توربوکمپرسور ۳۰ مگاواتی بر روی هر یک از آنها مستقر می‌شود. وزن هر سکو ۷ هزار تن بوده که توان ساخت آن در داخل وجود دارد و هر سکو یک میلیارد فوت مکعب را فشار افزایی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ