کد خبر: ۲۲۱۷۸۹
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

مواضع ایران به اظهار نظر آمریکا در فعالیت های هسته ای و همکاری با آژانس

مواضع ایران به اظهار نظر آمریکا در فعالیت های هسته ای و همکاری با آژانس

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به همکاری کامل با آژانس اتمی در چارچوب تفاهمات، آمریکا را فاقد صلاحیت اظهارنظر درباره فعالیت های هسته ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی با بیان اینکه ایران در چارچوب تفاهمات حاصله و به منظور رفع ابهامات در حال همکاری کامل با آژانس اتمی است، گفت: پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای در چارچوب حقوق و تکالیف مندرج ذیل موافقت نامه جامعه پادمان با آژانس صورت می گیرد و ادامه دارد. آمریکا به عنوان ناقض برجام صلاحیت و شایستگی اظهارنظر درباره فعالیت های هسته ای ایران را ندارد.

وی افزود: نشست‌ها و رایزنی‌هایی بین باقری و مورا به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و مدنظر ایران و اروپا و منطقه‌ای همواره در دستور کار و دیدار اخیر در ادامه نشست‌های قبلی بود و طیف گسترده‌ای در این دیدار به بحث گذاشته شد. همچنین به دلیل نقش اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، یکی از موضوعات تبادل نظر پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌ها بود.

کنعانی ادامه داد: ایران در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها پایبند به میز مذاکره بوده و در صورت اراده طرف مقابل، میتوان مذاکرات انجام شده را جمع بندی کرد تا همه طرف‌ها به تعهدات در چارچوب برجام بازگردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ