کد خبر: ۲۲۱۸۸۹
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶

افزایش ۴.۹ درصدی فوتی تصادفات با سهم ۳ محصول معروف/ عدم اعمال یک قانون
رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:

افزایش ۴.۹ درصدی فوتی تصادفات با سهم ۳ محصول معروف/ عدم اعمال یک قانون

رئیس پلیس راهور از افزایش ۴.۹ جانباختگان تصادفات مخصوصا" سه خودرو، رشد ۲۸ درصدی جریمه انواع تخلفات و عدم اعمال توقف خودروهای دارای جریمه بیش از یک میلیون تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار تیمور حسینی در آخرین نشست خبری سال با رسانه ها ضمن اشاره به افزایش 7 و 4.8 و 6.6 درصدی جمعیت ایران و وسائل نقلیه و ترددها، اعلام کرد: آمار جانباختگان تصادفات طی سال جاری با افزایش 4.9 درصدی به بیش از 17 هزار و 177 نفر رسید که بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای پراید، ساینا و پژو است.

60 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسایل نقلیه و خستگی و خواب آلودگی بود و حدود  22.9 درصد از جانباختگان تصادفات رانندگان، 22.7 موتورسواران، 34.8 سرنشینان و 19.6 درصد عابرین پیاده بودند.

همچنین 51 درصد از جانباختگان تصادفات در صحنه، 6 درصد در حین انتقال و 43 درصد در مراکز درمانی فوت شدند.

در این میان بالغ بر 1.25 میلیون خودرو نوشماره وارد شده که نسبت به سال گذشته 2 درصد کمتر است. علاوه آمار صدور گواهی نامه ها با رشد 5 درصدی به بیش از 2.1 میلیون رسید که بیش از 1.53 میلیون، مورد جدید بود.

جریمه انواع تخلفات هم با رشد 28 درصدی به 157 میلیون مورد افزایش یافت که رکورد آن مربوط به یک خودرو با جریمه 65.9 میلیون تومانی است!

طبق قانون برای هر خودرو با خلافی‌ بیش از یک میلیون تومانی، شکایت سیستمی ثبت می شود که در سال جاری به بیش از 286 هزار و 585 خودرو مورد رسید با این حال هیچ خودرو در طول طرح نوروزی به دلیل داشتن خلافی بالا به پارکینگ‌ منتقل نمی شود و این برنامه بعد از 14 فروردین اعمال خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ