کد خبر: ۲۲۱۹۱۸
۱۰:۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

دو محرک بورس و اثر کاهش اعتبار کار‌‌گزاری‌ها در دو روز پایانی بازار سهام
چهار تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کردند:

دو محرک بورس و اثر کاهش اعتبار کار‌‌گزاری‌ها در دو روز پایانی بازار سهام

چهار تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام دو محرک بورس، اثر کاهش اعتبار کار‌‌گزاری‌ها در روند دو روز پایانی سال را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، چهار تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به دو محرک بورس در گفت و گو با دنیای اقتصاد، اثر ابهام کاهش اعتبار کار‌‌گزاری‌ها در روند دو روز پایانی سال را بررسی کردند.

سامان منتظری: اتفاقات مثبتی در ماه اخیر افتاده اما اخبار مثبت نمی‌تواند در روزهای باقی‌مانده سال‌ روی بورس اثرگذار باشد. چرا که نقدینگی جدیدی وارد نشده و همان نقدینگی سابق دست به‌دست می‌شود. در روزهای باقی‌مانده صرفا می‌توان نوسان داشت.

بورس به محرک نیاز دارد و چنانچه سال‌ آینده این محرک مخابره نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. یکی از خبرهایی که می‌تواند به‌عنوان محرک عمل کرده و باعث رشد شود اخبار تجدید ارزیابی‌ها است. برای "خودرو" این اتفاق در حال رخ‌ دادن است و نوسانات مناسبی به همین واسطه در این گروه رقم خورده و در کلیت بازار شاهد نوسانات مثبت خواهیم بود.

محرک بعدی می‌تواند نرخ دلار نیمایی باشد. چنانچه این نرخ افزایش پیدا کند، موجب رشد کل بورس را رشد می شود. به غیر‌از این دو اتفاق فعلا جذابیتی برای ورود پول جدید وجود ندارد.

پیام الیاس‌ کردی: هفته پیش‌رو ناقص است. اثرات تعطیلی‌های این هفته‌ها متاسفانه زمان روند نزولی شاخص منفی است. روزی که گذشت آخرین روزی بود که معامله‌گران می‌توانستند پول نقد کنند و اگر فروشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه صورت گیرد نقد‌شدن آن به روزهای بعد از تعطیلات نوروز موکول می‌شود.

همیشه اولین روز بعد از تعطیلات نوروز نیز جذاب نیست و فشار فروش جمع شده در تعطیلات در روز ابتدایی سال ‌به بازار وارد می‌شود. در کل این هفته اتفاق ویژه‌ای مورد انتظار نیست و معاملات کم ارزش و کم‌حجمی را پیش‌رو خواهیم‌داشت. به‌نظر نمی‌رسد گروه خاصی هم پیشتاز باشد.

برزو حق‌شناس: با توجه به اینکه شنبه آخرین مهلت برای کسانی بود که قصد برداشت وجه در سال‌جاری را داشتند و این مسئله فشار فروش را به بازار تحمیل کرد اما در ادامه انتظار معاملات آرامی می‌رود. تنها موضوع در این میان ابهام بوجود آمده در خصوص اعتبار کار‌‌گزاری‌ها است که اگر بیشتر شود احتمال دارد در دو روز باقی‌مانده نیز منفی‌ها غلبه کند.

ابراهیم سماوی: بازار سرمایه در شرف تعطیلات رسمی شرایط رکودی را تجربه می‌کند. در روزهای پیش‌رو شاید بخشی از نقدینگی به سمت بورس برود البته خبر کاهش سقف اعتبارات کار‌‌گزاری‌‌‌‌ها از ۱۶۰ به ۴۰‌ هزار‌ میلیارد‌ تومان می‌تواند در قسمت عرضه بیش از پیش اثرگذار باشد و روزهای پایانی سال‌ را بیش از این رکودی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ