کد خبر: ۲۲۱۹۴۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

وعده رشد ۸ میلیون تنی ظرفیت صنعت با افتتاح پنج پتروشیمی در آغاز سال جدید
وزیر نفت خبر داد:

وعده رشد ۸ میلیون تنی ظرفیت صنعت با افتتاح پنج پتروشیمی در آغاز سال جدید

وزیر نفت وعده افزایش ۸ میلیون تنی ظرفیت سالانه صنعت با افتتاح پنج شرکت پتروشیمی در آغاز سال آینده داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی، گفت: قراردادهای توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضا شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است و سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود. در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد افتتاح ۵ پتروشیمی خواهیم بود که ظرفیت تولید صنعت ۸ میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند.

وی افزود: بیش از ۷۵ درصد نیازهای صنعت نفت در حوزه‌های گاز، پالایش و پتروشیمی در پالایشگاه ها و توسعه میدان‌های بالادستی و پایین‌دستی با استفاده از توان سازندگان داخلی مرتفع می‌شود. در دولت فعلی بیش از ۲۰۰ قلم کالای وارداتی بومی‌سازی و بیش از ۱.۸ میلیون قلم کالا به پالایشگاه ال‌پالیتو ارسال شد.

اوجی ادامه داد: در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت حدود ۳۶ میلیارد دلار پروژه در شورای اقتصاد مصوب شده و همه دستگاه‌ها در بخش گاز و فرآورده‌های نفتی باید همگام با افزایش تولید نفت در مصرف بهینه سوخت همکاری کنند. در نیروگاه‌ها با افزایش بازدهی و در مراکز صنایع عمده با اصلاح فرآورشی می‌توان مقدار انرژی مصرفی را کنترل و مشکل ناترازی سوخت را برطرف کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ