کد خبر: ۲۲۱۹۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

بحران صنایع به خصوص شرکت های دارویی با برنامه های انقباضی بانک مرکزی
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

بحران صنایع به خصوص شرکت های دارویی با برنامه های انقباضی بانک مرکزی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از برنامه های انقباضی بانک مرکزی، گفت: اکثر صنایع به خصوص شرکت های دارویی با بحران مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود نجفی عرب با انتقاد از برنامه های انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید با هدف کنترل نقدینگی و کاهش تورم به ایلنا،گفت: رئیس کل بانک مرکزی به اجرای سیاست های انقباضی آگاه بوده اما این رویه منجر به کمبود تامین سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع و شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال دچار مشکل شدند که ناشی از همین کمبود سرمایه در گردش بوده و این صنعت را با بحران مواجه کرده است. این رویکرد اشتباه فقط مربوط به تولیدکنندگان بخش خصوصی بوده و شامل شرکت‌های دولتی نمی‌شود.

نجفی عرب افزود: از سوی دیگر فرزین دلار بازار آزاد را قبول ندارد ولی بسیاری از شاخص‌های قیمت با این نرخ تعیین می شود. آن هم در شرایطی که اقتصاد و فضای کسب و کار مطلوب نیست. با این حال امید است بانک مرکزی در سال جدید چنین سیاست‌ها به ویژه برنامه مهار تورم و کاهش نقدینگی از طریق بستن درهای بانک‌ها به سوی شرکت‌های تولیدی را اصلاح کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ