کد خبر: ۲۲۱۹۶۱
۱۲:۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

نتیجه دو مجمع سالانه و فوق العاده

نتیجه دو مجمع سالانه و فوق العاده "شیران" مشخص شد + زمان تقسیم سود

مجمع سالانه و فوق العاده سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران برگزار و ضمن تصویب صورت های مالی و تطابق اساسنامه، مقرر شد ۴۷ تومان سود نقدی برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران صبح امروز با حضور 81.5 درصد سهامداران برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به آذر 1402 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 607 ریال سود محقق شده هر سهم 470 ریال معادل 77 درصد برای هر سهم توزیع شود.

بر اساس این گزارش، سود سهامداران حقیقی سجامی از 31 فروردین و سود سهامداران حقوقی از 20 خرداد به حساب بانکی معرفی شده واریز خواهد شد.

در این میان، مجمع فوق العاده با دستور جلسه تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس، برگزار و تصویب شد.

سعید زرندی مدیرعامل شرکت در مجمع، اعلام کرد: تولید الکل‌های شوینده از طرح‌های بزرگ و کلان تعریف شده در مجموعه است که به تولید محصولاتی با کاربری مشابه آلکیل بنزن خطی در سبد بالادستی صنایع شوینده کاربرد دارد. مطالعات تکمیلی امکان سنجی اولیه و تصمیم گیری برای نحوه اجرا انجام شده و اکنون انتقال فناوری و انجام فرایند سرمایه‌گذاری و عملیات اجرایی در دستور کار است.

با توجه به نیاز بازار به روغن ترانسفورماتور و واردات ده‌ها هزار تن از این محصول در راستای گسترش سبد محصولات پس از تکمیل دانش فنی تولید از مهر ماه تولید محصول آغاز شد و فرایند تولید و فروش ۱۴۰۰ تن از این محصول در حال انجام است که بیش از ۷۰۰ تن محصول تولید و تحویل شده است. با توجه به سودآوری مناسب این فرآورده روند همچنان ادامه دارد و بر اساس قرارداد موجود با بهبود ویژگی‌های فنی این محصول فروش بیش از ۲۰۰۰ تن در سال آینده در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی این پروژه صادرات محصول نهایی با استانداردهای بین المللی است.

در این راستا به منظور دستیابی به فرمولاسیون و روش تولید جدید و نزدیک شدن به استاندارد و نتایج بهتر، توافقاتی با شرکت پترو فناور جوان چهلستون انجام شد که محصول با فرمولاسیون جدید و قابلیت فروش با قیمت و استاندارد مناسب در بازارهای داخلی و خارجی داشت. در مجموع ۲۹۶ هزار تن تولید در آلکیلات سنگین، آلکیل بنزن خطی و نرمال پارافین صورت گرفت و مجموع ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن در سال است. درآمد عملیاتی شرکت رشد ۲۵ درصدی داشت در حالی که کاهش ۳۰ درصدی قیمت LAB در بازار جهانی رقم خورد.

بخش از فعالیت‌های انجام شده

- با توجه به نوسانات بسیار روی ظرفیت رآکتور واحد پاکول در برخی مراحل اجرایی که طی چند سال اخیر ایجاد و باعث کاهش ظرفیت تولید شده بود، بررسی‌ها، مطالعات و آزمایش‌های مربوطه جهت شناسایی و رفع عیب این مشکل آغاز و خوشبختانه منشا شناسایی و رفع شد. این موضوع حداکثر بهره‌برداری از کاتالیست واحد پاکول و به تبع آن افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشت.

- با توجه به بحران انرژی برق و تصمیم مدیریت ارشد سازمان در خصوص احداث بخش دوم نیروگاه خورشیدی، طرح افزایش ظرفیت این نیروگاه از ۳ به ۶ مگاوات آغاز شد.

- با توجه به رویکرد جدید شرکت در خصوص بارگیری و فروش محصولات به صورت فله و خرده فروشی، سامانه بشکه پرکنی خریداری و نصب شد و در حال آماده سازی برای بهره‌برداری است.

- طرح توسعه LAB 2 بالغ بر ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ظرفیت اسمی آن ۱۰۰ هزار تن در سال است. تولید الکل چرب جایگزین آینده LAB خواهد بود که با این نگاه به این حوزه ورود شد. مطالعات بازار انجام و با چند تولید کننده دنیا مذاکره و آغاز به کار با تیم‌هایی انجام شد. ظرفیت این طرح سالانه ۶۰ هزار تن است که در بندرعباس با در اختیار گرفتن هکتار پشت پالایشگاه بندرعباس اجرایی خواهد شد.

اهم پیگیری‌ها برای اصلاح قرارداد خوراک

- اخذ مجوز اقدامات از بانک صنعت و معدن

- ارجاع موضوع به مقامات دولتی وفق قرارداد

- درخواست رسیدگی از وزیر نفت

- نمونه برداری از محصولات شرکت توسط نمایندگان وزارت نفت

- دریافت نامه حکمیت معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت

- عدم پذیرش حکمیت از سوی شرکت پالایش و پخش

- درخواست رسیدگی از حوزه معاون اول

- اعلام نظر پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص برش‌های برگشتی

- خرید نفت از پالایشگاه

- استانداردسازی محصول

- آغاز فروش محصولات جانبی در بورس انرژی

- موضوع پرونده خوراک احتمالاً در فروردین ماه به نتیجه می‌رسد

رئیس مجمع گفت: بانک صنعت و معدن قطعاً برنامه فروش "شیران" را در دستور کار دارد. فعلاً سهام این شرکت در وثیقه است که تا رفع توثیق راه‌های آزادسازی سهام در پیش گرفته شده است. در مورد "واتی" هم برنامه عرضه بلوکی وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ