کد خبر: ۲۲۱۹۸۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۶

۲ عامل مهم تقویت بورس در تامین منابع شرکت ها و افزایش تولید
رییس اسبق بانک مرکزی مطرح کرد:

۲ عامل مهم تقویت بورس در تامین منابع شرکت ها و افزایش تولید

رییس اسبق بانک مرکزی، ۲ عامل مهم تقویت بورس را اعلام کرد و گفت: بازار سرمایه می‌تواند در کنار بازار پول، تامین کنندۀ منابع مورد نیاز بنگاه‌ها و افزایش چشمگیر تولید در اقتصاد باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طهماسب مظاهری با اشاره به مزایای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از بازار سرمایه نسبت به بازار پول به سنا، اعلام کرد: اقتصاد ایران بر سه پایه نظام پولی و بانکی، نظام مالی و بودجه‌ای دولت و بازار سرمایه استوار است. این سه بازار از یکدیگر مستقل هستند اما مکمل یکدیگر بوده و ترکیب و تلفیق عملکرد آنان شکل‌دهنده اقتصاد است.

دولت در شرایط امروز که بانک ها و ساختار بودجه از مشکلات عدیده و کمبودهای اساسی رنج می‌برند، نمی‌تواند با بهره‌گیری از نظام مالی، بودجه‌ای و بانک‌ها و با استفاده از نظام پولی، تامین کننده منابع مورد نیاز برای تولید و سرمایه‌گذاری و قادر به رشد تولید و بهورزی اقتصاد باشد.

بازار سرمایه محلی برای تامین منابع بلندمدت جهت سرمایه‌گذاری و تولید است. تامین منابع بلندمدت از سپرده‌های کوتاه‌مدت خلق کننده بحران بانکی است که توصیه می شود بازار سرمایه آمادگی ایفای نقش برای تامین نقدینگی بخش‌های تولیدی را داشته باشد و اقدام به تامین منابع مالی کند. بورس می‌تواند در کنار بازار پول، تامین کنندۀ منابع مورد نیاز بنگاه‌ها و افزایش چشمگیر میزان تولید در اقتصاد باشد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا بازارگردانی می‌توانند در تعمیق بازار سرمایه و تامین منابع اثرگذار باشند. اعتماد مردم و کسب بازدهی مناسب دو عامل مهم تقویت بورس هستند. بهتر است اقدامی صورت بگیرد تا بازار سرمایه در کنار بازار پول بازدهی بیشتری را برای مردم و سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ