کد خبر: ۲۲۲۰۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۷

تبعات دلار ۶۰ هزار تومانی بر رکود بازار مسکن در سال جدید
رییس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد:

تبعات دلار ۶۰ هزار تومانی بر رکود بازار مسکن در سال جدید

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اثر دلار ۶۰ هزار تومانی در رکود بازار مسکن، راه اندازی سامانه خودنویس را موجب خروج نظارت و کنترل از دست دولت دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش گودرزی با اشاره به وضعیت بازار مسکن و اجاره در سال گذشته به خبرآنلاین، گفت: بازار اجاره تا سال ۱۴۰۲ با شرایط سختی مواجه شد اما در سال ۱۴۰۳ شرایط به سیاست‌های دولت برمی‌گردد که چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.

وی افزود: فروشنده ها حاضر بودند با رکود بازار، قیمت را پایین‌تر از عرف منطقه بفروشند اما با افزایش دلار از ۵۰ به ۶۰ هزار تومان، دست نگه داشتند و صبر کردند تا ببینند در سال جاری چه اتفاقی می‌افتد. امید می رود در سال جاری با سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

گودرزی ادامه داد: بطور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش می‌ یابد. تعیین ارقام نامناسب نیست و در دنیا هم اتفاق می‌افتد ولی در ایران بستر آن فراهم نبوده و ابزار لازم مهیا نیست. با سامانه خودنویس هم رصد و نظارت و کنترلی باقی نمی‌ماند و مستاجر و موجر با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند. بنابراین با این سامانه‌، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ