کد خبر: ۲۲۲۰۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۷

تامین مالی ۲.۶ هزار میلیاردی شرکت‌های کوچک از بازار سرمایه / ۵ صنعت در صدر
در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ رخ داد:

تامین مالی ۲.۶ هزار میلیاردی شرکت‌های کوچک از بازار سرمایه / ۵ صنعت در صدر

تامین مالی شرکت‌های کوچک از بازار سرمایه در ۱۱ ماه سال قبل به ۲.۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۳۲۳ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار موجود تأمین مالی دولتی از طریق صکوک تا بهمن سال گذشته حدود ۲۰۸ هزار میلیارد تومان سهم شهرداری‌ ها و شرکت ها ۵ و ۵۲ هزار میلیارد تومان بود.

بر اساس این گزارش، ۵۳ درصد اوراق منتشره متعلق به اوراق مرابحه، ۲۸ درصد به اوراق اجاره، ۱۲ درصد به اوراق سلف و 7 درصد مربوط به اوراق گام بود. از ۲۰۸ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی، ۵۹ درصد مربوط به اوراق مرابحه عام و ۴۱ درصد متعلق به اسناد خرانه اسلامی بود. مجموع انتشار اوراق صکوک اجاره و مرابحه ۸۱ درصد بود.

همچنین سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۲۴ میلیارد تومان تأمین مالی از طریق کرادفاندینگ‌ها انجام شد که در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ با رشد ۳۲۳ درصدی به ۲.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات با ۵۰۵ میلیارد تومان، محصولات شیمیایی با ۳۴۸ میلیارد تومان، محصولات دارویی با ۲۲۸ میلیارد تومان، عمده فروشی با ۲۶۰ میلیارد تومان و خودرو و ساخت قطعات با ۲۱۸ میلیارد تومان بیشترین جذب سرمایه را از روش تأمین مالی جمعی داشتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ