کد خبر: ۲۲۲۰۸۹
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۱/۱۱

شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شد+ مشخصات
با درج نماد در بازار دوم معاملات فرابورس:

شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام شد+ مشخصات

پالایشگاه آفتاب با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه آفتاب پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۷ اسفند با نماد "آفتاب" در گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به عنوان دویست و دوازدهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، پالایشگاه آفتاب ۹ دی سال ۸۸ با نام شرکت معماران اقتصاد بین‌الملل تندیس در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و ۹ اسفند سال ۹۹ نام شرکت به پالایشگاه آفتاب تغییر یافت و پس از دریافت پروانه بهره‌برداری ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ شروع به بهره‌برداری کرد. محل کارخانه در استان هرمزگان شهر بندرعباس شهرک صنعتی خلیج فارس واقع شده است.

موضوع فعالیت اصلی شامل خرید، فروش، تهیه و توزیع، صادرات و واردات کلیه اقلام بازرگانی، ترخیص کالا از گمرکات، اخذ و اعطای نمایندگی در داخل و خارج، دریافت تسهیلات ریالی و ارزی از کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، تولید انواع قیر و بسته‌بندی قیر از جمله بشگه‌های فلزی، بسته‌بندی و مظروف کردن قیر و احداث، توسعه و تجهیز کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای مربوطه و بهره‌برداری از آنها است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه شرکت با ۲۲۰۲ نیروی انسانی، یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۴۵ درصد سهام به شرکت سرمایه‌ گذاری تولیدی عمران بازرگانی اندیشه و کار برنا و ۲۸ درصد سهام به شرکت داده سازان صبا گستر تعلق دارد. سه شرکت مبتکران تجارت خلیج فارس، هورسرمد سپاهان و اندیشه ورزان تجارت پویا هر کدام ۹ درصد سهام را در اختیار دارند.

در چشم انداز شرکت دستیابی به تراز فروش ۱۰ میلیون تن معادل ۵ میلیارد دلار در افق ۱۴۰۷، پالایش ۱۰۰ هزار بشکه در روز با کیفیت یورو ۴ و اشتغال زایی برای ۱۰ هزار نیروی انسانی پویا و پیشرو دیده شده است.

انواع محصولات

در دسته‌بندی کلی، محصولات شرکت را می‌توان به سه دسته هیدروکربن سبک، هیدروکربن سنگین و قیر دسته‌بندی کرد.

نحوه قیمت گذاری محصولات

بخشی از فروش محصولات در بورس انرژی صورت می‌گیرد. نحوه تعیین قیمت پایه در بورس انرژی برآورد قیمت بر اساس بهای تمام شده و سود انتظاری به همراه عرضه و تقاضا بر اساس قیمت‌های جهانی است. مابقی محصولات بر اساس یافتن مشتری انجام می‌شود. در این بخش قیمت فروش به صورت توافقی بین مدیران شرکت و مشتریان و بر اساس شرایط بازار با توجه به نرخ‌های جهانی منتشره در نشریه پلتس تعیین می‌شود. با توجه به اینکه محصولات شرکت از فرآورده‌های پالایشی است قیمت آنها همواره نسبتی از قیمت نفت خام خواهد بود.

تقریبا کل فروش شرکت صادراتی است و رقبای داخلی شامل شرکت‌های نفت پاسارگاد، نفت جی، شرکت‌های خصوصی، پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان، تبریز و لاوان هستند. با توجه به اینکه پالایشگاه های آبادان، اراک، کرمانشاه، ستاره خلیج فارس و همچنین شرکت نفت جی و سایر شرکت‌های خصوصی، غیر بورسی بوده و حجم دقیق تولید و فروش آنها مشخص نیست به مقایسه شرکت با نفت پاسارگاد، پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان، تبریز و  لاوان پرداخته شده است.

صورت سود و زیان ۵ سال مالی اخیر

سیاست تقسیم سود

سیاست تقسیم سود پیشنهادی شرکت برای سنوات آینده تقسیم حداکثر ۷۰ درصد سود بین سهامداران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ