کد خبر: ۲۲۲۸۰۹
۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

جداول تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات استانی قانون بودجه تصویب شد

جداول تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات استانی قانون بودجه تصویب شد

دو جدول ۸ و ۱۰ قانون بودجه و مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات استانی با تغییراتی تصویب شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در ادامه بررسی بخش دوم بودجه 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 8 و 10 و مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات استانی موافقت کرد.

براساس این گزارش، دو ردیف از بخش درآمدی جدول 8 جابجا و با عنوان شماره یک ایجاد و طبق آن کسری بودجه دانشگاه ها، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه ها جبران شد.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول 10 اعلام کرد: این جدول مربوط به اعتبارات استانی بوده و ریالی بالا و پایین نشده و بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می شود. این جدول به بخش های مختلفی تقسیم می شود. در بخشی از جدول حدود 1500 میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان ها تقسیم می شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط 4 ستون به آن اضافه شده و 4 مورد آن نیز در مورد مباحث استانی است.

تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم اعلام کرد: توافق شده بخشی از جدول 10 که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می گیرد در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی هر استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار گیرد. حتی اولویت هم باید با کارهای زیرساختی باشد. بنابراین 1500 میلیارد تومانی که برای موضوع فنی و حرفه ای اختصاص داده شده که باید در حوزه ملی باشد و با پیشنهاد دولت در همان حوزه استانی تعلق گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ