کد خبر: ۲۲۲۸۲۲
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

تصویب بودجه ۷۵۸ هزار میلیارد تومانی دولت برای هدفمندی یارانه ها در سال جاری
با موافقت نمایندگان:

تصویب بودجه ۷۵۸ هزار میلیارد تومانی دولت برای هدفمندی یارانه ها در سال جاری

طبق مصوبه مجلس ، بودجه دولت در سال جاری برای اجرای هدفمندی یارانه ها به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403، نمایندگان مجلس با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص هدفمندی یارانه ها موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی تائید کردند 315 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد. مجلس 10 درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه از 20 به 30 درصد افزایش یافته بود.

42 هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد، 23 هزار میلیارد تومان برای بهزیستی، 143 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان و 74.9 هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی در نظر گرفته شد.

هدفمندی یارانه ها حدود 758 هزار میلیارد تومان در بخش درآمدها و هزینه ها است. به دلیل عدم توازن این جدول، ریالی کم و زیاد و حتی از هزینه های نفت نیز کم نشد. قرار بود دولت 63 هزار میلیارد تومان از محل فروش مشتقات بدست آورد که از این محل حذف و از طریق مدیریت منابع اضافه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۲/۱۲
0
0
پاسخ
یک راه حل برای اینکه از مضررات یارانه پرداختی به نان خلاص شویم این است که از تمامی رده های حقوقی مالیات بگیریم بعد هر سال درصدی از مبلغ مالیات که از حقوق کم می شود را کمتر بگیریم در عوض به آرامی یارانه نان را کاهش دهیم و نان را گرانتر کنیم .یارانه 300 و 400 هزار تومنی نقدی چون یک نوع اطمینان خاطر و آرامش به عموم قشر متوسط و ضعیف خانوار در تامین حداقل نیاز خانوار حتی در بدترین سرایط سخت اقتصادی می دهد همچنان باقی بماند (اما افزایش نیابد) چه بسا اگر همین یارانه نقدی نبود در اغتشاشات 1401 که بیشتر جنگ روانی بود و قیمت ارز نیز بالا رفته بود این یارانه همچون سوپاپ اطمینان ,فشار اقتصادی وارد بر جامعه را در آن ایام کم کرده بود و از شلعه ور شدن اغتشاشات کاسته بود .
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ