کد خبر: ۲۲۲۱۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۴

تکلیف صنایع بزرگ بورسی در تأمین برق و امکان خرید مستقم یا غیرمستقیم برق
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:

تکلیف صنایع بزرگ بورسی در تأمین برق و امکان خرید مستقم یا غیرمستقیم برق

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تکلیف صنایع بزرگ بورسی در تأمین برق گفت: شرکت ها و دستگاه‌ها در صورت عدم توانایی در احداث نیروگاه تجدیدپذیر می‌توانند از طریق بورس اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به قانون مانع زدایی از صنعت برق و تکلیف صنایع بزرگ بورسی در تأمین برق از طریق احداث نیروگاه به صدا و سیما، کفت: با احتساب بهره برداری از ۸۷۰ مگاوات نیروگاه جدید در سال گذشته در مجموع ١٣٠٠ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌ شود در سال جاری به ٢٠٠٠ مگاوات افزایش یابد.

وی افزود: عملیات اجرایی٥٦٠٠ مگاوات نیروگاه‌های صنایع هم آغاز شده و ١٢٠٠ مگاوات انرژی تجدید پذیر نصب شده که حدود ٢ درصد برق را تأمین خواهند کرد ولی طبق ماده ١٦ قانون جهش تولید باید ۵ درصد برق مورد نیاز صنایع انرژی برق از طریق انرژی‌های نو تأمین شود و طی چهار سال تا ۲۰ درصد (سالانه ۵ درصد) افزایش یابد.

رجبی مشهدی ادامه داد: صنایع و دستگاه‌های اداری در صورت عدم توانایی در احداث نیروگاه تجدیدپذیر می‌توانند از طریق تابلو سبز بورس نسبت به خرید مستقم یا غیر مستقیم برق حاصل از انرژی‌های نو اقدام کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ