کد خبر: ۲۲۲۲۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

پیش بینی کاهش درآمدهای ارزی ایران در صورت برنده شدن ترامپ در انتخابات

پیش بینی کاهش درآمدهای ارزی ایران در صورت برنده شدن ترامپ در انتخابات

طبق پیش بینی کارشناس انرژی و در صورت حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید، تحریم های نفتی ایران، بیشتر و درآمد ارزی به شدت کاهش و روسیه کمبود نفت ایران را جبران خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرقاسم مومنی درباره تاثیر احتمال برنده شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمریکا بر بازار نفت ایران به ایلنا، اعلام کرد: طی ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۲۱-۲۰۱۷، تحریم‌های شدیدی بر نفت ایران اعمال و منجر به کاهش قابل توجه درآمدهای ارزی و فشارهای زیاد شد.

این محدودیت ها در دوره بایدن با توجه به مذاکرات کمتر و فروش نفت ایران افزایش یافت و چندین برابر شد ولی از سوی دیگر بایدن به شدت از سوی برخی مقامات مورد حمله و انتقاد قرار گرفت. بنابراین در صورت حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید، تحریم و فشار بر نفت و شرکای نفتی ایران با هدف نشاندن اجباری بر سر میز مذاکره، بیشتر و تهران منزوی‌تر خواهد شد.

ترامپ باتوجه به اوضاع سیاسی انتخابات امریکا و وضعیت دولت بایدن از هم اکنون مدعی پیروزی در انتخابات بوده و در حال تدوین سیاست‌ها و برنامه ها است.

همچنین مسئله اوکراین حل خواهد شد و روسیه می تواند از طریق تفاهم با ترامپ، کمبود نفت ایران را جبران کند. این حالت به زیان ایران تمام و فشار بیشتری وارد خواهد شد.

در این میان قیمت نفت به شرط نبود بحرانی جدید تا زمان ریاست جمهوری احتمالی ترامپ تغییری نخواهد کرد و حتی احتمال روند کاهشی وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ