کد خبر: ۲۲۲۲۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم روند صعودی طلا ، نفت و فلزات

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم روند صعودی طلا ، نفت و فلزات

بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با ادامه روند صعودی قیمت طلا، نفت و نوسان قیمت فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته، قیمت طلا به دلیل تشدید ریسک‌های ژئوپلیتیک بازار با افزایش تنش‌ها و افزایش ورود نقدینگی به بازار، افزایش یافت.

نفت نیز تحت تاثیر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در مناطق تولیدکننده نفت، تلاش‌های اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه و چشم‌انداز قوی تقاضای انرژی افزایش یافت.

در این میان، کاهش انقباض عرضه در بازار متانول چین به دلیل افزایش وارادات از ایران در ماه آوریل و چشم‌انداز قیمتی کمتر بدبینانه به دلیل افزایش قیمت نفت خام بر روند کاهش جزئی متانول چین اثر گذار بودند.

با توجه به چشم انداز بهبود یافته بازار کامودیتی‌ها در هفته اخیر، آلومینیوم در بحبوحه فشار اصلاح قیمتی دلار، نگرانی‌های عرضه و عملکرد مناسب شاخص PMI چین، روند صعودی سایر فلزات اساسی را دنبال کرد.

صعود مس به کانال 9 هزار دلاری در هفته اخیر نیز تحت تاثیر عملکرد مناسب شاخص PMI اقتصاد چین و اختلالات ایجاد شده در سمت عرضه و افزایش هزینه‌های فراوری در اسملترها اتفاق افتاد.

قیمت روی هم در بحبوحه چشم انداز بهبود یافته بازار کامودیتی‌ها و تاثیرپذیری از PMI  چین افزایش یافت. محموله‌های سنگ آهن 62.5 درصد نیز به دنبال سطح پایین تقاضا همراه با عرضه فراوان به کمترین میزان در 10 ماه گذشته، قیمت 100 دلار در هر تن در آوریل معامله شدند.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir  و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ