کد خبر: ۲۲۲۲۹۳
۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

بی اطلاعی آمریکا از شرط ایران برای عدم حمله مستقیم ایران به اسرائیل + پیشنهاد

بی اطلاعی آمریکا از شرط ایران برای عدم حمله مستقیم ایران به اسرائیل + پیشنهاد

کاخ سفید با بی اطلاعی از شرط ایران برای عدم حمله مستقیم به اسراییل، اعلام کرد: ایران بهتر است برای آتش‌بس در غزه به حماس فشار آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در برنامه خبری تلفنی، اعلام کرد: اطلاعی از ارسال پیام ایران به آمریکا از طریق عمان مبنی بر منتفی شدن حمله مستقیم به اسراییل در صورت آتش بس دائمی و فوری در غزه، نیست و نمی توان در این مورد پاسخی داد.

وی ادامه داد: ایران بهتر است برای آتش‌بس در غزه تمام راه‌های در اختیار را برای اعمال فشار بر حماس بکار گیرد تا توافق روی میز، پذیرفته شود. بنابراین اگر ایرانی‌ها واقعا این را می‌خواهند، آمریکا نیز خواهان شاهد فشار بر حماس است. این بهترین نتیجه برای دستیابی به آتش‌بس است.

این مقام مسئول افزود: ایران تهدیدهای بسیار علنی علیه اسرائیل کرده بایدن در تماس با نتانیاهو اعلام کرد دولت اسرائیل می‌تواند بر پشتیبانی آمریکا برای هرگونه نیاز دفاع در برابر تهدیدات مستقیم ایران حساب کند. نه فقط نیروهای نظامی آمریکا بلکه کارکنان دیپلماتیک در عراق و سوریه دائما در معرض تهدید هستند. بنابراین اقدامات حفاظتی مناسبی انجام شده و گروه‌های تهریدکننده هم توسط سپاه پشتیبانی، تجهیز و تأمین مالی می‌شوند.

به گفته کربی، رئیس سیا برای انجام  مذاکرات جدی به قاهره رفته و طرحی به حماس ارائه شده که پاسخ به آن نیازمند چند روز زمان خواهد بود.

براساس این گزارش، بر اساس طرح فعلی در حال مذاکره، احتمال آتش بس ۶ هفته‌ای و آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی در برابر آزادی حدود ۷۰۰ زندانی فلسطینی وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ