کد خبر: ۲۲۲۳۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۲

پیش بینی هواشناسی از وضعیت دما و بارش ها تا پایان اردیبهشت

پیش بینی هواشناسی از وضعیت دما و بارش ها تا پایان اردیبهشت

سازمان هواشناسی وضعیت دما و بارش ها تا ۲۶ فروردین و پایان اردیبهشت در نواحی شمالی، جنوبی و سایر مناطق را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی هواشناسی نشان می‌دهد، بارش ها تا ۲۶ فروردین در سواحل خزر، شمال ‌غرب، زاگرس میانی و شمالی، مناطقی از شمال‌ شرق، شرق و جنوب‌ شرق بیش از معمول و برای سایر مناطق کمتر است.

بر اساس این گزارش، طی هفته آخر فروردین بارش ها در یک‌ سوم شمالی در محدوده معمول و در سایر مناطق بیش از معمول است که بارش انباشته در بخش‌هایی از زاگرس میانی با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

بارش هفته اول اردیبهشت در زاگرس میانی و مناطق محدودی از دامنه شمالی البرز میانی بیش از معمول و برای سایر مناطق معمولی خواهد بود. بارش هفته دوم اردیبهشت در دو سوم شمالی و بخش‌های محدودی از مناطق کوهستانی استان کرمان معمولی تا بیشتر و در سایر مناطق گرایش معمول دارد. بارش هفته‌های سوم و چهارم در نوار جنوبی گرایش به کمتر از معمول دارد و برای سایر مناطق معمولی برآورد می‌شود.

همچنین میانگین دمای هوا تا ۲۶ فروردین در دو سوی البرز، شمال‌ شرق، بخش‌هایی از مرکز و شرق تا ۲ درجه کمتر از معمول و در سایر مناطق بطور معمول در نوسان خواهد بود.

دمای هوای هفته آخر فروردین در یک سوم شمالی، شمال‌ غرب و زاگرس شمالی، معولی تا ۲ درجه بیشتر و برای سایر مناطق یک تا ۵ درجه کمتر از معمول پیش ‌بینی شده که بیشترین کاهش (بین ۳ تا ۵ درجه) برای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب خراسان جنوبی برآورد می‌شود.

دمای هوای هفته اول اردیبهشت در یک‌ سوم شمالی معمولی و در سایر مناطق تا ۲ درجه کمتر از معمول خواهد بود. انتظار می رود دمای هوای هفته دومم، سوم و چهارم اردیبهشت در مرکز و شرق متعادل در نوسان باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ