کد خبر: ۲۲۲۳۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۲

آب‌ دریا و پساب تنها منبع تامین آب صنایع در سال جاری شد
طبق اعلام وزیر نیرو:

آب‌ دریا و پساب تنها منبع تامین آب صنایع در سال جاری شد

وزیر نیرو از تخصیص آب‌های نامتعارف بویژه آب دریا و پساب بهداشتی به کلیه صنایع آب بر بخصوص استان های فلات مرکزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر محرابیان از تخصیص آب‌های نامتعارف بویژه آب دریا و پساب بهداشتی به کلیه صنایع آب بر بخصوص استان های فلات مرکزی خبر داد و به صدا و سیما، گفت: صنایع از ابتدای سال از خطوطی که اجرا شده برداشت می کنند.

وی افزود: صنایعی که در حال اجرای پروژهای انتقال آب یا شبکه فاضلاب آنها در حال تکمیل است، مشمول مهلت دو تا 6 ماهه اتمام پروژه می شوند. تامین آب پس از آن زمان، غیر از منابع جدید امکان پذیر نیست.

طبق آمار شرکت مدیریت منابع آب، صنایع استان کرمان ۷۳.۷ میلیون مترمکعب، صنایع استان یزد ۴۷.۸ میلیون مترمکعب و صنایع استان اصفهان سالانه ۴۳.۶ میلیون مترمکعب به آب نیاز دارند.

بر این اساس سالانه به صنایع استان کرمان ۴۰.۵ میلیون مترمکعب، صنایع استان یزد ۱۲.۷ میلیونمترمکعب و به صنایع استان اصفهان ۱۹.۷ میلیون مترمکعب پساب تحویل داده می‌شود.

در کنار طرح استفاده از پساب، طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های فلات مرکزی و شمال شرقی برای تامین آب صنایع و رفع تنش آبی با هدف تامین ۸.۳ میلیارد مترمکعب برای مصرف صنایع و معادن و تولید ۲.۷۳ میلیارد متر مکعب آب شیرین برای شرب به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های وزارت نیرو است. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ