کد خبر: ۲۲۲۳۲۴
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۱/۲۲

انتقاد از مواضع فرزین درباره دلار و احتمال برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
دو نماینده مجلس اعلام کردند:

انتقاد از مواضع فرزین درباره دلار و احتمال برکناری وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

نماینده مجلس، گفت: اگر فرزین معتقد به غیر واقعی بودن اثر دلار در تورم است، پس آمار تورم اعلامی از جانب بانک مرکزی هم باید غیر واقعی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان ارکانی درباره ادعای محمدرضا رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر واقعی نبودن اعداد و ارقام نرخ ارز و دلار 65 هزار دلاری به خانه ملت، اعلام کرد: واقعیت این است که با هر جهش نرخ دلار و ارز در همین بازار به قول آقایان غیر رسمی، غیر واقعی و تلگرامی، معیشت مردم به خطر می افتد.

با هر جهش نرخ ارز غیر رسمی، قیمت خودرو، مواد غذایی، انواع کالاها، دارو و ملزومات و مواد اولیه تولید گران می شود. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز تابع رشد نرخ تورم است. بنابراین آنچه که مردم روزانه و کاملا واقعی و در افزایش تورم و گرانی افسار گسیخته قیمت ها مشاهده می کنند، متناظر و وابسته به همان افزایش نرخ ارز به قول آقایان غیر واقعی است.

مسئولین باید بدانند قیمت ارز غیر واقعی که از آن یاد می کنند، تبدیل به افزایش واقعی تورم و گرانی در زندگی مردم شده است. همچنین اگر اعداد افزایش نرخ ارز، غیر رسمی است باید بدانند تاثیر همین نرخ ارز بر گرانی کالاها و افزایش نرخ تورم برای مردم، واقعی است. بنابراین واقعیت افزایش نرخ ارز دیگر نه در کانال های تلگرامی که در نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی فرزین قابل مشاهده است.

فرزین معتقد است تاثیر نرخ دلار در افزایش تورم غیر واقعی است. پس باید آمار تورم اعلامی از جانب بانک مرکزی را نیز غیر واقعی دانست. دوران  توجیه مسائل و دادن آدرس غلط نیز تمام شده است و این موارد را حتی کودکان هم نمی پسندند.

براساس این گزارش، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوق قضایی مجلس هم گفت: شایعاتی مبنی بر استیضاح وزیر اقتصاد مطرح شده و اگر رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد پاسخ قانع کننده‌ای به مردم ندهند، باید کنار بروند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ