کد خبر: ۲۲۲۴۳۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

آمادگی پنج استان برای عرضه پساب در بورس/ هزینه حداکثر ۵ درصدی صنایع
مدیرکل شرکت مهندسی آب و فاضلاب مطرح کرد:

آمادگی پنج استان برای عرضه پساب در بورس/ هزینه حداکثر ۵ درصدی صنایع

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب از آمادگی حداقل پنج استان برای عرضه پساب در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود باقرزاده کریمی در خصوص اثر عرضه پساب در بورس بر واقعی شدن قیمت آب، گفت: با استفاده از پساب هزینه آب صنایع در سبد هزینه حداکثر به ۵ درصد می‌رسد که تولید را تحت الشعاع قرار نمی دهد. مجوز عرضه پساب در بورس سال گذشته اخذ شد و سال جاری انتظار می رود تمامی شرکت‌های استانی آب و فاضلاب به فراخور نیاز پساب را در بورس عرضه کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده تولید پساب در استان‌های مختلف با توجه به شرایط جغرافیایی و ساختار تأسیسات فاضلاب و عوامل دیگر متفاوت است. بنابراین کشف قیمت برای هزینه‌های تولید پساب انجام می‌گیرد و در بورس هم مبنا رقابت است و به بالاترین قیمت فروخته می‌شود. ۱.۶ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی است که تا کنون ۲۲۰ میلیون مترمکعب به صنایع واگذار شده است

باقرزاده کریمی ادامه داد: هدف‌گذاری شده هرسال به تأمین پساب صنایع بویژه صنایع آب بر حداقل ۳۵۰ میلیون متر مکعب اضافه شود. اولویت نخست در تولید و تأمین پساب برای صنایعی است که قبلاً تخصیص آب داشتند. حداقل پنج استان آمادگی عرضه پساب در بورس را دارند که سال جاری فعال می‌شود و استان‌های دیگر به آن‌ها می‌پیوندند و این فرآیند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ