کد خبر: ۲۲۲۴۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

بازگشت جدول تملک دارایی در بررسی نمایندگان از بخش دوم لایحه بودجه

بازگشت جدول تملک دارایی در بررسی نمایندگان از بخش دوم لایحه بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاداتی درباره تخصیص منصفانه بودجه شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ، بازگشت جدول طرح‌های تملک دارایی و بررسی درآمدهای استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه در خصوص جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به خانه ملت، گفت: پیشنهاد ها در قالب بخش دوم لایحه بودجه از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی افزود: طبق بند ب تبصره ۱۳، یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد. این منابع بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان است که باید بین دستگاه های مختلف تقسیم شود. برخی اعتراضات مربوط به تقسیمات صورت گرفته و متاسفانه برخی دستگاه ها در این بخش دیده نشده بودند که مقرر شد این جدول مجددا تنظیم شود. همچنین جدول طرح‌های تملک دارایی در دست مطالعه از سوی دولت حذف شده بود که مقرر شد به جداول بودجه بازگردانده شود.

زنگنه ادامه داد: جدولی در بودجه پیش بینی شده که درآمدهای هر استان اعم از درآمدهای مالیاتی، گمرکی و اختصاصی در آن درج می شود. برخی نمایندگان درباره میزان افزایش درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی اعتراض داشتند و تاکید کردند این درآمدها تناسبی ندارند و فشار مضاعفی بر استان و مودیان می آورد که مقرر شد این جدول هم مجددا مورد بررسی قرار گیرد. جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه امروز بعد از ظهر برگزار می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ