کد خبر: ۲۲۲۴۶۴
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

اجرای برنامه هفتم، آمار دولت در یارانه‌ و سرمایه گذاری ۶۷۰ هزار میلیاردی شرکت‌ها
رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی شد:

اجرای برنامه هفتم، آمار دولت در یارانه‌ و سرمایه گذاری ۶۷۰ هزار میلیاردی شرکت‌ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ادعای اجرای قانون برنامه هفتم، اهداف و آمار دولت در یارانه‌ از سرمایه گذاری ۶۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور در برنامه خبری، اعلام کرد: بخش کوچک اختلاف‌ نظر مجلس، مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و هیات عالی نظارت درباره برنامه هفتم در روزهای آتی به نتیجه می رسد و دولت بعد از دریافت ابلاغیه تا پایان سال اجرا خواهد کرد. تغییرات محسوسی در برنامه هفتم رخ داده اما سعی شد محتوای برنامه در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شود

رسیدگی مجلس به بخش دوم لایحه بودجه هم با سرعت آغاز و در صحن مجلس بررسی خواهد شد. پرداخت حقوق ها و اجرای قانون بودجه و برنامه هفتم از ابتدای سال آغاز شده و با ابلاغ جداول این ارقام به صورت قطعی ثبت می شوند. دولت با مواردی مانند افزایش دو برابری بودجه بخش ورزش و از ۸ به ۱۶ هزار میلیارد تومان، نگاه تحولی پیش بینی کرده که می‌تواند برای مردم اجرا شود.

اعتبارات بخش سلامت هم با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان استخدام و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب خواهند شد. همچنین  ۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها و ۳۵۰۰ تومان برای تغذیه بخش کادر درمان لحاظ شده است.

برنامه دولت در یارانه‌ 

کل تبصره ۸ بودجه شامل هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی ۳۳۰ هزار میلیارد تومانی بوده و منابع حاصله دولت از فروش بنزین، گازوییل، صادرات فرآورده های نفتی صرف باز توزیع به مردم خواهد شد. همچنین هر ماه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک هزینه‌ معیشتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

اقدام دیگر کالابرگ با هدف عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم، پرداخت به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان به ۷ دهک، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم، ۸۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو و ۶ هزار میلیارد تومان یارانه نهاده های دامی و کشاورزی است.

بنابراین ۱۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی ۲۸.۵ هزار تومانی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص می یابد که اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله ای و شامل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را دولت می پردازد.

کاهش مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ به یک درصد هم نوعی یارانه است !

سرمایه گذاری ۶۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی

حجم سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی در سال جاری هم ۶۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که فهرست آن به عنوان پیوست دیگری منتشر خواهد شد. ۵۵۰ کیلومتر راه آهن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ