کد خبر: ۲۲۲۴۷۶
۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

احتمال حضور ۴ بانک و

احتمال حضور ۴ بانک و "فارس" در عرضه دو بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس

سازمان خصوصی‌ که آماده پنجمین عرضه دو بلوک ۸۵ درصدی سهام استقلال و پرسپولیس شده از احتمال حضور ۴ بانک بورسی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود قامت معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌ با اشاره به احتمال واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به ایسنا،گفت: با توجه به حضور هر دو باشگاه در فرابورس، اطلاعیه عرضه ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه توسط فرابورس مننتشر و سپس فرصتی به متقاضیان برای ارایه درخواست داده می‌شود تا اهلیت و صلاحیت‌های فنی و مدیریتی متقاضیان بررسی شود.

وی افزود: گمانه‌زنی‌ها نشان می دهد کنسرسیوم چهار بانک‌ شهر با مالکیت ۴۰ درصدی و ۱۵ درصدی بانک های ملت، صادرات و تجارت، متقاضی خرید پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس متقاضی خرید استقلال هستند اما باید منتظر ارائه درخواست خرید این متقاضیان بالقوه بود که امروز آخرین مهلت را دارند.

قامت ادامه داد: هر دو متقاضی در صورت تایید صلاحیت می‌توانند دوشنبه آینده سوم اردیبهشت در فرآیند عرضه حاضر شوند. در صورت افزایش تعداد متقاضیان، رقابت شکل می‌گیرد و در غیر این صورت اگر برای هر کدام از دو باشگاه یک متقاضی باشد، همان متقاضی برنده می‌شود.

براساس این گزارش، بعد از چهار ناکامی دولت و سازمان خصوصی سازی در فروش سهام بلوکی و مدیریتی استقلال و پرسپولیس، واگذاری سهام این دو باشگاه حاضر در فرابورس با تغییراتی در شرایط آماده و مقرر شده 85 درصد سهام "استقلال و پرسپولیس" معادل بیش از 9.1 و 8.9 میلیارد سهم به ارزش پایه 2.7 و 3.1 هزار میلیارد تومان در فرابورس عرضه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ