کد خبر: ۲۲۲۵۲۸
۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۲/۱

خرید ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سهام در فروردین و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید
صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد:

خرید ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سهام در فروردین و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید

صندوق تثبیت بازار سرمایه طی ماه گذشته، فقط اقدام به خرید سهام به ارزش تقریبی ۲.۵ هزار میلیارد تومانی کرد و وعده استفاده از ابزارهای مالی جدید برای حمایت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌اله شریفیان مدیرعامل صندوق تثبیت بازارسرمایه درباره عملکرد این صندوق که از سال 1396 با هدف حمایت از بازار در مواعد خاص و مخاطرات راه‌اندازی و به تدریج با منابع دولت، سازمان بورس، صندوق توسعه ملی فعال شده به سنا، اعلام کرد: صندوق توسعه ملی ماه گذشته 1.7 هزار میلیارد تومان طی دو روز کاری به این صندوق واریز کرد تا مجموع واریزی‌های نقدی طی 4 سال گذشته به حدود 10 هزار میلیارد تومان برسد.

مجموع دارایی فعلی صندوق تثبیت بازار سرمایه هم حدود 23 هزار میلیارد تومان بوده که صرف حمایت و سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس شده است.

طی 11 روز کاری فروردین هم حدود 2.5 هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی از بازار سهام صرف شد و به هیچ عنوان فروش خرد رخ نداد و در صورت لزوم، حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

برای معاملات بلوکی هم سعی شده مراوداتی با نهادهای مالی فعال انجام و منابع حاصل از فروش سهام بلوکی صرف خرید خرد سهام شود. همچنین با استفاده از ابزارهای مالی جدید از ظرفیت بازار مشتقه و ساز و کاز اوراق تبعی و دیگر ابزارها، بستر حمایتی جدیدی برای حمایت از بازار سهام فراهم خواهد شد که نیاز به تامین الزامات اساسنامه و دریافت مجوز دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ