کد خبر: ۲۲۲۵۹۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۳

تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس مراعا ماند
نماینده مجلس:

تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس مراعا ماند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم جمع بندی با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی برای انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدیم و مراعا ماندن بحث کارشناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اسماعیلی در خصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ دولت در قالب اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری، گفت: بحث‌ های مختلفی درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه که از صحن علنی مجلس برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی برگشت داده شده، انجام شد.

وی افزود: طبق نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی با تعطیلی پنجشنبه در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داشته که سالانه ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی اثر منفی می‌گذارد. با توجه به شاخص‌های اقتصادی و ارتباط با کشورهای همسایه و اجبار به تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه نمی‌توان مانند سایر کشورها مناسبات بانکی‌ را انجام داد و ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از این‌ها خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید، شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشت. پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج افزایش استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

اسماعیلی گفت: در جمع‌بندی مقرر شد منتظر جوابیه استعلامات اتاق بازرگانی از دفتر رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه مانده و کمیسیون اجتماعی هم مطالعه مجدد و کارشناسی‌ شده داشته باشد تا هفته آینده تصمیم نهایی راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه شود. بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی انجام شد به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسید و موضوع برای ادامه بحث مراعا ماند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ