کد خبر: ۲۲۲۶۰۱
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۲/۳

مجلس با یک فوریت اصلاح مشکل جدید بورس موافقت کرد

مجلس با یک فوریت اصلاح مشکل جدید بورس موافقت کرد

مجلس بعد از مخالفت با تصویب دو فوریتی اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ با یک فوریتی این موضوع موافقت کرد تا احتمالا" زمینه رفع مشکل جدید بورس برطرف شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اعتراض، انتقاد، جلسه و رایزنی مسئولان و فعالان بازار سرمایه به تعیین سقف ۵۰۰ و ۵۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی در بودجه سال جاری ، نتیجه داد و با تصمیم امروز نمایندگان، یک فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

براساس این گزارش، مجلس ابتدا با دو فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی با 113 رأی موافق مخالفت کرد اما نمایندگان یک فوریت این طرح را به رأی گذاشتتد که با 125 رأی موافق تصویب شد.

طی روزهای اخیر رئیس سازمان بورس، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، سهامداران و مدیران عامل 12 شرکت تامین سرمایه در نام هایی های جداگانه به رئیس مجلس و ... خواهان اصلاح و حذف این بند دردساز شده بودند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان بررسی این طرح، اعلام کرد: در برخی مقاطع مالیات‌ها دستخوش تغییرات مقطعی می‌شوند که آسیب‌رسان است با این حال یکی از موضوعات مهم، شفافیت اطلاعات اقتصادی است. طی دو سال گذشته نرخ پرداخت مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی کاهش یافت اما در بودجه سال 1403 دولت برخلاف این رویه، تغییر جهت داد.

مهدی طغیانی هم اعلام کرد: در بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 پیشنهادی در کمیسیون تلفیق مطرح و مصوب شد که بعد از تبدیل به قانون، تبعاتی بر آن مترتب شده که زمان تصویب مشخص نبود اما حال که تبعات آن مشخص شده مجلس باید آن را اصلاح کند.

شرکت‌های دولتی مطرح در این بند به عنوان واسطه در بازار عمل می‌کنند و سپرده‌های مردم را دریافت و در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند بنابراین به ظاهر سود این شرکت‌ها است اما در واقع سود مردم است و با حذف این طرح عملاً باعث می‌شود مردم بخواهند سپرده‌ها را که این صندوق‌ها در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند را از صندوق‌ها خارج کنند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ