کد خبر: ۲۲۲۶۴۵
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۲/۴

برنامه گروسی برای سفر به تهران در آینده نزدیک با هدف همکاری بیشتر

برنامه گروسی برای سفر به تهران در آینده نزدیک با هدف همکاری بیشتر

مدیرکل آژانس اتمی با تکرار مواردی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای از قصد سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تهران باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی با ادعای فاصله ایران با تولید بمب هسته‌ای ضمن داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی به دویچه وله، گفت: اگر چه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

وی افزود: کلاهک هسته‌ای کاربردی به چیزهای دیگر مستقل از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد که خط مشی عمومی ایران در ان خصوص استفاده از ماده شکافت پذیر برای مقاصد پزشکی یا غیرنظامی است. آژانس در بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای سطح دسترسی مورد نیاز را دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است.

گروسی ادامه داد: هرگونه تصور حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای محکوم است. عادی‌سازی صحبت از تسلیحات اتمی، استفاده و دستیابی به آن واقعا اسفناک است. آژانس همواره از گفت و گوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند. مسائل بسیاری باید شفاف‌سازی شود که به همین دلیل قصد سفر به ایران به زودی در دستور کار است. ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ