کد خبر: ۲۲۲۶۸۳
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۸

دلایل خرید ۸۵ درصد سهام استقلال توسط
مدیرعامل کارگزاری خلیج فارس به بورس پرس اعلام کرد:

دلایل خرید ۸۵ درصد سهام استقلال توسط "فارس" و زیرمجموعه ها و برنامه ها

مدیرعامل کارگزاری خلیج فارس درباره دلایل خرید باشگاه استقلال توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و چهار زیرمجموعه و برنامه های آتی برای درآمد زایی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میثم ایوبی در خصوص دلایل خرید باشگاه استقلال توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و چهار زیرمجموعه و برنامه های آتی به بورس پرس، گفت: با توجه به محدودیت زمانی سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جهت معضل مالکیت مشترک که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده بود، هلدینگ با رویکردی ملی گرایانه و در راستای مسئولیت اجتماعی برای خرید 85 درصد سهام باشگاه استقلال به رقابت مزایده ورود کرد.

وی افزود: اهمیت باشگاه ها با توجه به داشتن پشتوانه میلیونی هواداران، موضوعی ملی محسوب شده و مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در نظر داشت ضمن حل و فصل مسائل و مشکلات چندین ساله باشگاه استقلال درجهت جلب رضایت میلیون ها هوادار این باشگاه نیز گام بردارد. این کارگزاری به عنوان عامل خرید این بلوک عمده طی همکاری چند روزه با فرابورس و سازمان خصوصی سازی ضمن مستندسازی و ارائه مدارک مورد نیاز در رقابت مزایده حضور یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: بطور کلی از 100 درصد سهام "استقلال"، 10 درصد طی دو سال گذشته در فرابورس پذیره نویسی و به مردم واگذار شده است. همچنین مقرر شده 5 درصد به عنوان سهام ترجیحی به پیشکسوتان و کارکنان باشگاه تخصیص یابد. 85 درصد دیگر بصورت بلوک عمده مدیریتی کنترلی، سوم اردیبهشت از طریق فرابورس عرضه شد که از این میزان 5 درصد تحت مالکیت "فارس" و 80 درصد دیگر به نسبت مساوی در اختیار چهار زیرمجموعه شامل پتروشیمی های بوعلی، پارس، بندر امام و تندگویان قرار می گیرد. قطعیت معامله نیز احتمالاً شنبه 8 اردیبهشت از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام می شود.

ایوبی در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر برنامه ها برای پرداخت بدهی های باشگاه استقلال، توضیح داد: هر دو باشگاه در سال های گذشته زیان انباشته نسبتاً بسیاری داشته اند. درصد قابل توجهی از درآمدزایی باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی حاصل می شود و مابقی از طریق فروش محصولات باشگاه(پیراهن و سایر ملزومات)، انتقال و جابجایی بازیکنان و انواع تبلیغات تعلق دارد. امید می رود با تدابیری که مدیریت هلدینگ خلیج فارس و مدیران کنسرسیوم بانکی خواهند اندیشید، تعاملات سازنده ای با مسئولان سازمان صدا و سیما صورت گرفته و معضل کهنه اخذ حق پخش تلویزیونی برطرف شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ