کد خبر: ۲۲۲۶۸۹
۱۴:۰ - ۱۴۰۳/۲/۶

ضرورت اصلاح قیمت مواد اولیه برای افزایش ۴۰ درصدی تولید سایپا
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

ضرورت اصلاح قیمت مواد اولیه برای افزایش ۴۰ درصدی تولید سایپا

مدیرعامل سایپا با اشاره به برنامه ۴۰ درصد افزایش تولید طی سال جاری از ضروت اصلاح قیمت مواد اولیه توسط دولت خبر داد تا تعاملات با زنجیره تأمین از جمله فولاد مبارکه بهتر و وضعیت تولید مناسب تر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد توسلی مهر با حضور به همراه چند عضو هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، اعلام کرد: فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید و صنعت خودرو نیز پیشران است. شرکت‌های خودرو ساز با ۵۵ میلیون سهامدار در بازار سرمایه روبرو هستند.

علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و سایپا و ایران خودرو ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از جامعه هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم مطلوب خواهد شد. در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت. در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند.

سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال مناسبی نداشتند اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید در دستور کار قرار گرفت، سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسید و سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به سود خالص سنگین و ۷ هزار میلیاردی رسید و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت داد و ۲ هزار میلیارد  برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم بسیاری از اشتغال زایی را به همراه داشت.

سال جاری در سایپا برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفته که ۱۰۰ درصد قابل انجام است. تولید ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است که این آمار در سال گذشته ۴۸۰ هزار خودرو بود و بر این اساس در سال جاری ۴۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است. مواد اولیه از بورس تهیه و اگر قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نیست و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد. برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای مطلوبی مشاهده شد. امید می رود تا چند روز آینده نتایج مناسب از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت شود تا تعاملات با زنجیره تأمین از جمله فولاد مبارکه بهتر و وضعیت تولید مناسب تر شود.

استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو خواهیم داشت و رکورد دهه ۹۰ شکسته خواهد شد. تعاملات با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو است که نیاز به ورق خودرو دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ