کد خبر: ۲۲۲۷۲۲
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۹

پیشنهاد بررسی سهم استفاده بانک ها از ابزار‌های نوین در تامین مالی بخش تولید
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

پیشنهاد بررسی سهم استفاده بانک ها از ابزار‌های نوین در تامین مالی بخش تولید

وزیر اقتصاد با اعلام واگذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها طی سال گذشته، پیشنهاد بررسی سهم هر بانک در استفاده از نقدینگی و بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی تولید داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک، گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌ مالوف تامین مالی از طریق بانک ها رویه غالب است اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانک‌ها چاره‌ای جز معرفی ابزار‌های جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

وی افزود: باید مسیر‌های جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کرد و ابزار‌هایی از جنس اوراق گام، فاکتورینک، سفته و برات الکترونیک و... در این راستا توسعه یابند.طبق قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاه‌های مختلف از سوی وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد. پیشنهاد می شود با توجه به نوع کسب و‌ کار، سهم هر بانک در بکارگیری ابزار‌های نوین برای تامین مالی تولید و استفاده از نقدینگی مشخص شود.

خاندوزی ادامه داد: سال قبل سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین مجموعا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد که در دولت‌های قبل فقط ۵۴ هزار میلیارد تومان فروخته شده بود. سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد رسیده و تا امروز ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ