کد خبر: ۲۲۲۷۲۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۹

تشکیل شورای ملی تأمین مالی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه + وظایف شورا
رئیس سازمان بورس خبر داد:

تشکیل شورای ملی تأمین مالی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه + وظایف شورا

رئیس سازمان بورس با اعلام تشکیل شورای ملی تأمین مالی، گفت: افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته معاف از مالیات خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی با اعلام تشکیل شورای ملی تأمین مالی گفت: این شورا طبق قانون تأمین مالی و جهش تولید و طرح های زیربنایی و با هدف ایجاد هماهنگی بهتر بین نهادهای مختلف و درباره تصمیم گیری های مربوط به تامین مالی تشکیل می شود.

وی ادامه: راه اندازی صندوق‌های تضمین برای ضمانت در انتشار انواع اوراق و تسریع در افزایش سرمایه شرکت‌ها از جمله برنامه های این نهاد است. بنابراین از این پس افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته معاف از مالیات خواهد بود که روشی بسیار مفید برای تشکیل سرمایه خواهد بود.

براساس  این گزارش، مجلس در جلسه 31 تیر سال قبل، مواد یک و دو طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی را تصویب کرد.

ترکیب این شورا شامل وزیران اقتصاد ( رئیس شورا)، صنعت و تعاون، روسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، صندوق توسعه ملی و سازمان بورس ، دادستان کل و یک عضو کمیسیون اقتصادی و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان ناظر هستند.

از جمله وظایف شورا هم ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای متولی تأمین مالی در بازارهای پول، سرمایه و بیمه، توسعه الگوهای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و زیر بنایی،  تقویت نظام سنجش اعتبار با تکمیل پایگاه داده های اعتباری، توسعه و ترویج نهادها و ابزارهای تضمین، توسعه دامنه وثائق قابل قبول نزد نهادهای وثیقه پذیر و تصویب دستورالعمل هایی مانند انتشار اوراق وثیقه و اوراق تضمین بر پایه انواع دارایی های قابل توثیق و ... است.

وظایف و اختیارات شورا هم نافی وظایف و اختیارات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه نیست.

 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ