کد خبر: ۲۲۲۸۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۲

توسعه ۱۶ میدان گازی با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها
دبیر کل انجمن صنعت پتروشیمی خبر داد:

توسعه ۱۶ میدان گازی با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها

دبیر کل انجمن صنعت پتروشیمی از امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری پتروشیمی ها خبر داد که افزون بر تأمین خوراک، ناترازی گاز را نیز رفع می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی‌ ابهری از امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها، پتروشیمی ها و اکتشاف و تولید، گفت: باید از منابع غنی هیدروکربوری به‌شکل مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آنها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد شکوفا شود.

وی افزود: با توجه به ناترازی گاز، پتروشیمی‌ها برای هر دو راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف اعلام آمادگی کردند. با اختیارات رئیس‌جمهور به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار پتروشیمی‌ها را تأمین خواهد کرد. برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌ و کار مناسب لازم است تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

مهدوی‌ ابهری ادامه داد: سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها حرکتی همسو با شعار سال است و بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود. تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی افزون بر تأمین خوراک پتروشیمی ها، ناترازی گاز را نیز رفع می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ