کد خبر: ۲۲۲۹۲۷
۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۲/۱۸

دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در کشور همسایه برگزار شد

دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در کشور همسایه برگزار شد

منبع بلندپایه در شورای عالی امنیت ملی مدعی شد، آمریکا و ایران هفته گذشته دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم را در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه الجریده کویت به نقل از منبع بلندپایه در شورای عالی امنیت ملی ایران مدعی شد، آمریکا و ایران چهارشنبه هفته گذشته دور جدیدی از نشست‌های امنیتی غیرمستقیم را در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برگزار کرده و طی آن درباره راه‌های کاهش تنش‌ در منطقه و حمایت تهران از آتش‌بس در غزه در قبال احیای توافق نانوشته‌ای که پیش از این بین تهران و واشنگتن درباره توافق هسته‌ای حاصل شده بود، گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، نشست چهارشنبه به ارائه خواسته‌های هر یک از طرفین اختصاص داشته و هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت. صرفا هر یک از طرفین خواسته‌های طرف مقابل را بررسی و در نشست آینده در مکانی که بعدا بر سر آن توافق می‌شود، پاسخ خواهند داد.

طرف آمریکایی به هیات ایرانی شرکت‌کننده پیشنهاد کرده به توافق قبلی که در سلطان‌نشین عمان حاصل شده بود، بازگردد. توافقی که به اجرای مفاد همان توافق هسته‌ای قبل بدون اعلام بازگشت به آن تأکید دارد یعنی تهران باید متعهد به توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد و رعایت مفاد مندرج در توافق سال ۲۰۱۵ شود و در مقابل، برخی تحریم‌ها علیه این کشور بدون اعلام رسمی تعلیق می‌شود.

طرف آمریکایی از تهران درخواست کرده متحدان را برای توقف تنش به ویژه در دریای سرخ تحت فشار قرار دهد و از فرمول مصر برای آتش‌بس در غزه و پروژه آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌اله در جنوب لبنان حمایت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ