کد خبر: ۲۲۲۹۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

خرید و فروش طلا توسط مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست
مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی:

خرید و فروش طلا توسط مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست

مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی خرید و فروش طلا توسط مردم، تعویض آن و اوراق بهادار طلا را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اسکندری با بیان اینکه افزایش هزینه فعالیت های غیرمولد همچون سفته بازی در بازار طلا یکی از اهداف وضع مالیات بر عایدی سرمایه است، گفت: یکی از دغدغه های طلا فروشان شمول مالیات جدید در خرید و فروش ها است. طبق مصوبه مجلس اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت فروش طلا مشمول مالیات عملکرد می‌شوند. لذا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.

وی افزود: طبق ماده 12 این طرح اشخاص غیر تجاری (مردم عادی) در صورت فروش به طلافروشی‌های رسمی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شوند. خرید و نگهداری طلا مشمول مالیات نمی‌شود. همچنین مردم عادی در صورتی که طلا را از کسبه مجاز به فروش طلا با صورتحساب الکترونیکی خریده باشند و بخواهند آن را به شخص عادی دیگری بفروشند با ثبت صورتحساب فروش مشمول مالیات بر عادی سرمایه نیستند.

اسکندری ادامه داد: یکی از تعاملات معمول مردم عادی تعویض طلا است که آن هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود. هزینه نگهداری طلا برای جلوگیری از دزدی و مفقودی یکی از دغدغه ها است. با تصمیم مجلس خرید و فروش اوراق بهادار طلا نیز مشمول مالیات نمی شود و از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ