کد خبر: ۲۲۲۹۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۲۰

روش جدید تعیین نام شرکت‌ها و حذف دو دفتر فیزیکی حسابداری از اول خرداد
مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها خبر داد:

روش جدید تعیین نام شرکت‌ها و حذف دو دفتر فیزیکی حسابداری از اول خرداد

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری از تعیین نام هوشمند ثبت شرکت‌ها و حذف فیزیکی دو دفتر حسابداری وزنامه و کل شرکت ها از اول خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل نصیری با اشاره به رونمایی از سامانه جدید هوشمندسازی تعیین نام در آینده نزدیک به ایرنا، اعلام کرد: متقاضیان ثبت شرکت پیش از این باید پنج نام را اعلام می‌کردند تا در اداره داده‌ آمایی، بررسی و پس از اعلام نظر اداره اسامی، یکی از نام‌ها تایید می شد. این فرایند یک تا دو روز زمانبر بود و پس از تایید از طریق اداره پست به اطلاع متقاضیان می‌رسید.

وی ادامه داد: اسامی پیشنهادی شرکت‌ها هم در بیش از ۶۰ درصد موارد رد می شد و متقاضیان هم اطلاع نداشتند اما این فرایند در لحظه و از طریق سامانه امکان پذیر است.

نصیری افزود: حذف فرایندهای سنتی و دفاتر روزنامه و کل در جریان بوده و با همکاری قوه قضاییه و سازمان امور مالیاتی برای حذف این دفاتر و مربوط به مواد ۶ و ۱۵ قانون تجارت، هماهنگی شده و از اول خرداد، دفاتر روزنامه و کل شرکت‌ها به صورت فیزیکی حذف و الکترونیکی خواهد شد که مزایای بسیاری مانند جلوگیری از قطع انبوه درخت و هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی سال گذشته برای تهیه دفاتر قانونی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ