کد خبر: ۲۲۲۹۸۱
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

نتیجه مجمع سالانه

نتیجه مجمع سالانه "تکیمیا" و اقدامات و برنامه های مهم مدیرعامل

مجمع سالانه شرکت تامین سرمایه کیمیا، امروز برگزار و ضمن تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۲۵ تومان سود برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت تامین سرمایه کیمیا چهارشنبه 19 اردیبهشت با حضور اکثریت سهامداران در محل هتل ارم برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1402 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 326 ریال سود خالص محقق شده هر سهم، 250 ریال معادل 77 درصد برای هر سهم توزیع شود.

بر اساس این گزارش، سود کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی سجامی، 20 خرداد از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز خواهد شد.

اهم اقدامات و برنامه های "تکیمیا" از زبان مدیرعامل

مهرداد فرح‌آبادی مدیرعامل تأمین سرمایه کیمیا با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، اعلام کرد: نیمه اول سال گذشته به فرآیند اداری اخذ مجوز فعالیت‌ های متنوع مالی اختصاص داشت و کیمیا اکنون به سبدی از مجوزهای خدمات مالی متنوع از جمله مشاور عرضه، مشاور پذیرش، سبدگردانی و غیره مجهز شده است.

29 فروردین موافقت اصولی راه‌اندازی صندوق درآمد ثابت قابل معامله تامین سرمایه کیمیا با نماد "اونیکس" اخذ و پس از آن مجوز راه‌اندازی صندوق بخشی فلزات اساسی با نماد "آذرین" از سازمان بورس دریافت شد. همزمان با انجام فرآیند اخذ مجوز صندوق‌ها برای انتقال مدیریت صندوق بازارگردانی اختصاصی مس با نماد "فملی"، اقدامات لازم انجام شد و تیرماه مدیریت این صندوق در اختیار قرار گرفت و درآمدزایی قابل توجهی ایجاد کرد.

همچنین با شرکت ملی مس، سایر شرکت‌های مهم معدنی و برخی بنگاه‌های اقتصادی بورسی و غیربورسی توافقاتی در حوزه تامین مالی انجام شد. فعالیت مالی شرکت عملا در نیمه دوم سال آغاز شد. صندوق‌های "اونیکس و آذرین" در زمان پذیره‌نویسی با استقبال گسترده مواجه شدند. "اونیکس" در ساعات ابتدایی پذیره‌نویسی، هزار میلیارد تومان منابع جذب کرد. پذیره‌نویسی "آذرین" هم در آبان ماه با ارزش هزار میلیارد تومانی طی دو روز به پایان رسید. این دو پذیره‌نویسی حاکی از اعتماد بزرگ خانواده بازار سرمایه به شرکت ملی مس و تامین سرمایه کیمیا است.

خوشبختانه پاسخ این اعتماد داده شد و صندوق اونیکس با بازدهی موثر سالانه متوسط 31.5 درصدی همواره جزو چند صندوق برتر درآمد ثابت بازار سرمایه است و صندوق بخشی فلزات اساسی آذرین نیز با اختلاف در رتبه نخست بازدهی صندوق‌های بخشی حوزه فلزات اساسی قرار دارد.

کیمیا نیمه دوم سال 1402 در تأمین مالی 6 بنگاه بزرگ اقتصادی نقش آفرینی کرد و تعهد پذیره‌نویسی بالغ بر 2.2 هزار میلیارد توانی را بر عهده گرفت. این عملکرد از منظر درآمدی بازدهی مناسبی برای شرکت رقم زد. از سوی گروه مالی کیمیا، 593 میلیارد تومان درآمد عملیاتی برای تامین سرمایه کیمیا هدف‌گذاری شده بود که تا پایان سال، 730 میلیارد تومان درآمد عملیاتی با رشد 123 درصدی محقق شد.

سود عملیاتی پیش‌بینی شده کیمیا 546 میلیارد تومان بود که به 683 میلیارد تومان رسید و رشد 24 درصدی داشت. سود خالص 651 میلیارد تومانی در مقایسه با سود 523 میلیارد تومانی بودجه شده، رشد 24 درصدی را در پی داشت. در نهایت برای هر سهم، سود 326 ریالی محقق شد در حالی که 262 ریال پیش‌بینی شده بود.

درآمد 730 میلیارد تومانی سال 1402 در مقایسه با کسب 90 میلیارد تومان در سال 1401 رشد 700 درصدی را ثبت کرد. سود خالص 651 میلیارد تومانی هم در مقایسه با 84 میلیارد تومان سال 1401 حاکی از رشد 673 درصدی است.

دارایی تحت مدیریت صندوق‌های تامین سرمایه کیمیا به زودی از 10 هزار میلیارد تومان عبور می‌کند که اکنون بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان است. وظیفه صندوق بازارگردانی در ایجاد نقدشوندگی سهام شرکت بزرگ ملی مس لحظه‌ای متوقف نشد و صندوق‌های اونیکس و آذرین در شرایط نه چندان مطلوب بازار سرمایه، تکانه شدیدی را تجربه نکردند و از حیث نقدشوندگی در شرایط مطلوبی قرار دارند. 

در حوزه مشاور عرضه و پذیرش و ارزش‌گذاری 22 قرارداد با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بازار سرمایه امضا شده و شرکت تامین سرمایه کیمیا در حوزه تأمین مالی خدمات گسترده‌ای را به بخش مولد اقتصاد ارایه می‌کند. بازگشایی و انجام معاملات ثانویه "تکیمیا" در 19 تیر سال 1402، مهمترین رویداد شرکت محسوب می‌شود. این نماد از زمان پذیره‌نویسی تا امروز بازدهی 119 درصدی را ثبت کرده و یکی از نقدشونده‌ترین سهام بازار پایه فرابورس محسوب می‌شود.

برای انتقال نماد از بازار پایه به یکی از بازارهای اول یا دوم فرابورس اقدامات بسیار قابل ملاحظه و موثری انجام شده است. همچنین تامین مالی صنایع معدنی، انتشار انواع اوراق مالی، راه‌اندازی صندوق‌های کالایی از جمله برنامه‌های آتی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ