کد خبر: ۲۲۳۸۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

هشدار رهبران گروه ۷ به ایران: توقف برنامه های غنی‌سازی و ارسال موشک به روس

هشدار رهبران گروه ۷ به ایران: توقف برنامه های غنی‌سازی و ارسال موشک به روس

سران کشور‌های گروه ۷ با اعلام نگرانی درباره آینده اقدامات هسته‌ای ایران به ادامه روند و ارسال موشک به روسیه هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز اعض گروه 7 در  واکنش به گزارش ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد مبنی بر آغاز نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژهای غنی‌ سازی اورانیوم اضافی ایران در سایت فردو  با صدو بیانیه ایی اعلام کردند: پیشبرد برنامه غنی‌سازی هسته‌‌ای، نگران کننده بوده و در صورت تداوم برنامه هسته‌ای ایران یا انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه، اقدامات جدیدی علیه تهران اتخاذ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طبق بیانیه سران کشورهای گروه هفت، ایران باید از تشدید تنش‌ها در حوزه هسته‌ای دست برداشته و غنی‌سازی ‌اورانیوم را متوقف کند. اقدامی که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد. همچین ایران باید با حضور در گفت‌ و گوی جدی، تضمین‌های قانع‌کننده‌ای درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌ دهد و ضمن همکاری کامل با آژانس با ساز و کار نظارت و راستی‌آزمایی این نهاد از جمله قطعنامه اخیر شورای حکام، منطبق باشد.

همچنین ایران باید کمک به مسکو در جنگ اوکراین را متوقف و موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط با آن را به روسیه ارسال نکند. زیرا منجر به تشدید اساسی و تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا خواهد بود. در غیر این صورت آماده اقدامات جدی علیه ایران باشد.

ایران طبق برآورد آژانس در حال غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد و نزدیک به ۹۰ درجه مورد نیاز برای کاربرد نظامی است و در صورت غنی‌سازی بیشتر، مواد لازم برای ساخت سه سلاح هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ