کد خبر: ۲۲۳۸۳۴
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

انتقاد از تعلل در اجرای بندهای حمایتی بورس + نقش ۳ عامل در بهبود کوتاه مدت
دو تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کردند:

انتقاد از تعلل در اجرای بندهای حمایتی بورس + نقش ۳ عامل در بهبود کوتاه مدت

دو تحلیلگر بازار سرمایه با انتقاد از تعلل در اجرای بندهای ناجی بورس، سه عامل را در روند کوتاه مدت بازار، موثر دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو تحلیلگر بازار سرمایه با انتقاد از تعلل در عملیاتی کردن بندهای ناجی بورس در گفت و گو با دنیای اقتصاد، سه عامل را در  مقطع کوتاه مدت اثرگذار و کمک کننده اعلام کردند.

حسن حسین‌‌‌نیا: بازار سهام در هفته‌های اخیر متاثر از ریسک‌های سیستماتیک بود و با توجه به محدود‌سازی دامنه نوسان، علاوه بر کاهش قیمت سهام با کاهش حجم معاملات نیز همراه بود. به‌رغم وعده‌‌‌های متعدد دولت برای اصلاحیه‌‌‌های قانونی و ارائه مشوق‌‌‌ها به شرکت‌های تولیدی و بورسی همچنان در بر پاشنه قبلی می‌‌‌چرخد و با وجود اعتراف وجود بحران در بازار سرمایه در عملیاتی کردن بندهای ناجی بورس تعلل می شود.

نگاه دستوری دولت به اقتصاد و تولید در سال‌های اخیر به تحمیل زیان‌های سنگین و کاهش شدید حاشیه سود شرکت‌ها منجر شده و مجموع این رویکرد شرایط فعلی را ایجاد کرده است. در مقطع کوتاه‌‌‌مدت تسریع عملیاتی کردن بندهای وعده داده‌ شده، حمایت صندوق توسعه ملی در کنار کنترل بازار ناپایدار اوراق بدهی کمک کننده است. در بلندمدت باید برای رفع مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری چاره‌اندیشی کرد.

به نظر می‌رسد در هفته جاری شرایط نسبت به هفته‌های گذشته بهبود پیدا کند. در این بین اظهارات نامزدها می‌تواند به شفاف‌تر شدن ابهام در فضای آتی اقتصاد کمک کند.

تداوم محدودیت دامنه نوسان، نشان‌دهنده وجود بحرانی ناشناخته یا عمیق است که بر تردید سرمایه‌گذاران می‌‌‌افزاید. شاید بهتر باشد مسئولان اقتصادی و سازمان بورس به جای تداوم محدودیت دامنه نوسان و شعار درمانی با تلاش برای تسریع عملیاتی کردن وعده‌های بلندمدت از ابهامات موجود بکاهند.

ایمان رئیسی: هفته گذشته همچنان 70‌ درصد سهام منفی و اندک سهام‌ مثبت، شاخص‌سازها بودند. ارزش معاملات به‌ زور به 2.5 هزار میلیارد رسید و دامنه نوسان محدود بود آن هم زمانی که از معاملات حدود 0.5 درصد مالیات گرفته می‌شود. سهام‌ کوچک قفل صف فروش هستند و همچنان شرایط بحرانی است.

بحث نرخ خوراک هم بعد از یک‌ سال یک‌ روز بیشتر دوام نیاورد و مجددا منفی‌ها بیشتر شد. در این بین تک‌نماد‌ها در کنار گروه بانکی مثبت بودند. در گروه بانکی با وجود ارزندگی با فروش‌ حقیقی ها به حقوقی ها روبرو شد که اوج بی‌اعتمادی و خستگی فعالین را نشان می‌دهد. بورس قطعا به شوک نیاز دارد که می‌تواند تجدید ارزیابی خودروسازان یا تغییر نرخ خوراک باشد. با این وضعیت در هفته جاری هم تغییر خاصی نخواهیم داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ