کد خبر: ۲۲۳۸۳۶
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

اصلاح عملکرد ۱۴۰۲ بانک ملت با تغییرات درآمد تسهیلات و اعمال سود تسعیر

اصلاح عملکرد ۱۴۰۲ بانک ملت با تغییرات درآمد تسهیلات و اعمال سود تسعیر

بانک ملت اعلام کرد: با تغییرات درآمد تسهیلات اعطایی اسفند و اعمال سود تسعیر دارایی ها، اصلاح صورت های مالی سال گذشته در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت از اصلاح صورت های مالی سال گذشته با تغییرات درآمد تسهیلات اعطایی اسفند و در اعمال سود تسعیر دارایی ها خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "وبملت" با توجه به انتشار صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ در خصوص سوالات و ابهامات مطروحه از سوی سهامداران، اعلام کرد: در اجرای بخشنامه ۱۰ مهر سال ۹۹ بانک مرکزی با موضوع ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری و حسب تعدیلات مدنظر حسابرس در صورت‌های مالی بابت عقود مشارکتی جمعاً ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان از درآمد سال مالی گذشته تسهیلات اعطایی برگشت شده که تغییرات درآمد تسهیلات اعطایی نسبت به گزارش فعالیت ماهانه اسفند سال ۱۴۰۲ عمدتاً ناشی از این موضوع بود.

در خصوص اثر تغییرات نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی این بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی در صورت‌های مالی انتشار یافته در اجرای استانداردهای حسابداری و حسب نظر حسابرس با فرض تغییر در رویه بودن نرخ تسعیر اعلامی بانک مرکزی، ۳۲ هزار میلیارد تومان از سود تسعیر در سال مالی گذشته و ۵۴.۱ هزار میلیارد تومان به عنوان تعدیل سنواتی منظور شده بود.

با توجه به استعلام مجدد از بانک مرکزی و استدلال تغییر در برآوردی بودن موضوع نرخ تسعیر اعلامی، کل مبلغ ۸۶.۱ هزار میلیارد تومان سود ناشی از تسعیر و اثرات هزینه‌ای مرتبط در عملکرد سال مالی گذشته اعمال خواهد شد. سود ناشی از تسعیر ارز اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی به استناد بخشنامه ۱۸ فروردین بانک مرکزی به عنوان سود قابل تقسیم محسوب نمی‌شود.

اصلاح این امر در حال انجام است که به محض تکمیل صورت‌های مالی اصلاحی مراتب به استحضار سهامداران رسانده خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ